Fórmula 1

Retorn al futur

Fórmula 1. El duel entre Hamilton i Vettel es reprèn a Spa encara en plena ressaca després del reguitzell de novetats a la graella amb vista al 2019

Després de tres setmanes de vacances, el pàdoc de la F-1 es va retrobar ahir a Spa, on aquest cap de setmana es reprèn el mundial amb la disputa del GP de Bèlgica, la tretzena de les 21 proves del curs. L’efervescència del retorn a l’activitat, però, es va veure eclipsada pels efectes del reguitzell de moviments que a l’agost han sacsejat el mercat de pilots del 2019. Va començar Daniel Ricciardo, amb el pas de Red Bull a Renault; després, Fernando Alonso, anunciant que l’any que ve no correrà en la categoria reina; tot seguit, McLaren va confirmar que Carlos Sainz –apartat de Renault per l’arribada de Ricciardo– serà el substitut de l’asturià, i aquesta setmana Red Bull va ascendir el pilot de Toro Rosso Pierre Gasly a l’equip A, al costat de Max Verstappen.

Els quatre protagonistes van valorar ahir els fets en una roda de premsa. Alonso va asseverar que, ara com ara, l’adeu a la F-1 és “definitiu”, tot i que deixa la porta “oberta” a un possible retorn. Per la seva banda, Ricciardo va assegurar que se n’anava de Red Bull perquè volia un “canvi”, no per la incertesa al voltant del motor Honda que muntarà l’equip ni per la rivalitat amb Verstappen. Finalment, Sainz i Gasly traspuaven entusiasme pels seus fitxatges. “Fa més d’un any que estic en contacte amb McLaren”, va revelar el madrileny, que va tancar els ulls a la falta de competitivitat actual de l’equip: “És impossible sentir-se decebut quan entres a McLaren.”

Tot això no es concretarà fins al 2019, però abans ja hi podria haver canvis a Force India, ara amb una nova propietat liderada per Lawrence Stroll, el pare del pilot de Williams Lance. L’equip ha canviat el nom en arribar a Spa i ara s’anomena Racing Point Force India. No cal ser cap llumenera per deduir que el quebequès saltarà a l’equip de Silverstone més d’hora que tard.

El duel s’escalfa

Canvis de cadires a banda, el més calent del curs és el duel pel títol entre Lewis Hamilton i Sebastian Vettel. L’anglès de Mercedes avantatja de 24 punts l’alemany de Ferrari. Curiosament, l’any passat a aquestes altures Vettel era el líder de la general amb 188 punts, un menys que ara. La gran diferència és que llavors el Mercedes era més competitiu i Lewis va saber eixugar el dèficit. “El 2017 vam perdre perquè el cotxe no era prou ràpid”, valora Sebastian. En canvi, aquest any el Ferrari té la mida presa al Mercedes, però Vettel no ho ha sabut concretar, sobretot pel zero de Hockenheim. “Però el Ferrari és més eficient i més fort, i encara té potencial.” A Spa està previst que els dos equips estrenin una nova evolució de motor.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)