Fórmula 1

Bona nit i tapa’t

Fórmula 1. Els Mercedes ocupen la primera línia de la graella en el GP d’Abu Dhabi per cinquè any seguit, amb el campió Hamilton a la ‘pole’

Des que va deixar el títol dat i beneït en el GP de Mèxic, l’antepenúltim del curs, Lewis Hamilton vola. Posició preferent i victòria en la cursa següent, al Brasil, i, de moment, pole també en l’última, ahir a Abu Dhabi. L’onzena del curs en 21 proves i la 83a de la seva carrera, un rècord històric que s’engreixa al ritme cadenciós d’un metrònom implacable.

Sebastian Vettel va tancar el primer intent de la Q3 a menys de sis centèsimes del campió, amb els sis primers –els pilots de Mercedes, Ferrari i Red Bull– en un marge inferior a les tres dècimes, igual que divendres. Era un miratge. Els W09 van reblar el clau en l’últim intent i van ser els únics a baixar d’1:35. De retruc, Valtteri Bottas va desbancar Vettel del segon lloc.

És el cinquè any seguit que les fletxes de plata ocupen la primera línia de la graella a Abu Dhabi. Ara el dubte és si Hamilton cedirà avui la iniciativa a Bottas per tornar-li el favor de Rússia, on el finlandès va renunciar a la victòria fent cas de les ordres d’equip per afavorir el botí de punts de l’anglès. “No sé si Valtteri voldria un regal ni si Lewis no voldria tornar a guanyar”, va ser el críptic raonament del cap Toto Wolff al micròfon de Movistar F-1.

El desavantatge de l’alemany de Ferrari quan el cronòmetre va arribar a zero es va inflar fins a les tres dècimes, mentre que Kimi va millorar poc però prou per apartar Daniel Ricciardo del quart lloc que ocupava l’australià. L’altre RB14, de Verstappen, va ser l’únic dels sis primers que no va millorar en el segon intent. De fet, va fer avortar la volta, amb les rodes sobreescalfades. Per acabar-ho d’adobar, l’holandès no només és l’últim del top 6, sinó que haurà de començar la cursa amb el pneumàtic hipertou, mentre que els cinc primers ho faran amb l’ultratou, en teoria més adequat per a la cursa.

El millor dels altres va ser Romain Grosjean, seguit pel futur company de Vettel a Ferrari, Charles Leclerc. En la seva última cursa, Fernando Alonso va passar el tall de la Q1 però no va anar gaire més enllà, i sortirà quinzè.

PROTAGONISTES

La primera volta no ha estat res de l’altre món. La segona ha començat amb parsimònia, però ha guanyat intensitat
Lewis Hamilton
El primer intent de la Q3 ha estat molt ajustat. Tinc confiança i ganes de plantar cara als Mercedes
Sebastian Vettel

LA GRAELLA DE SORTIDA

1rLewis Hamilton (Mercedes)1:34.794
2nValtteri Bottas (Mercedes)1:34.956
3rSebastian Vettel (Ferrari)1:35.125
4tKimi Räikkönen (Ferrari)1:35.365
Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:35.401
Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:35.589
Romain Grosjean (Haas-Ferrari)1:36.192
Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)1:36.237
Esteban Ocon (Force India-Mercedes)1:36.540
10èNico Hülkenberg (Renault)1:36.542
11èCarlos Sainz (Renault)1:36.982
12èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:37.132
13èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:37.309
14èSergio Pérez (Force India-Mercedes)1:37.541
15èFernando Alonso (McLaren-Renault)1:37.743
16èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)1:37.994
17èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)1:38.166
18èStoffel Vandoorne (McLaren-Renault)1:38.577
19èSerguei Sirotkin (Williams-Mercedes)1:38.635
20èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:38.682
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)