Els galons del campió
Mercedes treu suc de l’estratègia i fa possible que Hamilton avanci Verstappen per guanyar el GP d’Hongria
Els Ferrari entren a més d’un minut del vencedor, la diferència més àmplia del curs
El xampany del podi sempre té un gust especial. Però quan és el premi per una victòria segellada amb una elevada dosi de risc –i sabent que avui comencen tres setmanes de vacances abans d’emprendre la recta final del curs–, l’estat d’embriaguesa no el dona el grau etílic de l’escumós sinó la descàrrega d’adrenalina. Lewis Hamilton va assaborir ahir aquesta sensació al final del GP d’Hongria. El líder del mundial va treure suc d’una estratègia audaç de Mercedes per avançar Max Verstappen quan només faltaven quatre voltes (de 70). Va ser la vuitena victòria del curs de Hamilton, en dotze curses, i la setena que obté a Hungaroring (iguala les set que també acumula al Quebec). Per la seva banda, Verstappen va sumar el tercer podi en les últimes quatre curses, i la segona millor volta de la cursa seguida. Ja empaita el segon lloc en la general que ocupa l’altre pilot de Mercedes, Valtteri Bottas, només vuitè ahir, després d’haver trencat l’aleró davanter en la primera volta.
Max i Lewis, emparellats
Val a dir que Hamilton va mirar de desbancar Verstappen en una lluita directa a la pista. Després de la primera tanda d’aturades a boxs, el W10 va encalçar l’RB15 fins que els dos cotxes van traçar emparellats els dos primers revolts de la volta 39. Tot seguit Hamilton va atacar Verstappen per fora en el rapidíssim quart revolt (240 km/h de velocitat en el vèrtex). El va avançar... però va anar llarg i va haver de cedir la posició. Semblava que l’estira-i-arronsa continuaria durant les trenta voltes que encara faltaven, però el mur de Mercedes va decidir agafar el bou per les banyes i forjar la victòria a còpia d’estratègia.
Dit i fet, en la volta 48 Hamilton va enfilar cap al box platejat per fer un segon canvi de rodes. El ritme ben galdós dels Ferrari –van creuar la meta a més d’un minut, la diferència més àmplia del curs– va fer possible que el Mercedes mantingués el segon lloc, però ara a vint segons del Red Bull capdavanter. Al principi, Lewis no les tenia totes, però el seu enginyer li va assegurar que, amb un joc nou de rodes del compost mitjà, tindria prou ritme per cruspir-se l’avantatge de Max, que havia d’arribar fins al final fent durar el joc de pneumàtics durs que havia muntat en la volta 25. La remuntada va culminar en la volta 67, quan Hamilton va avançar el líder com si no hi fos. Verstappen va fer llavors una segona aturada a boxs per muntar les rodes toves i, si més no, endur-se el premi de consolació de la millor volta de la cursa (un puntet).
Rere els punters, el millor dels altres va tornar a ser Carlos Sainz, que va parar els peus al segon Red Bull, de Pierre Gasly, i també l’empaita en la general d’un campionat que ara se’n va de vacances.
LA DADA
PROTAGONISTES
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1h35:03.796 |
2n | Max Verstappen (Red-Bull-Honda) | a 17.796 |
3r | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 1:01.433 |
4t | Charles Leclerc (Ferrari) | a 1:05.250 |
5è | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | a 1 volta |
6è | Pierre Gasly (Red Bull-Honda) | a 1 volta |
7è | Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) | a 1 volta |
8è | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 1 volta |
9è | Lando Norris (McLaren-Renault) | a 1 volta |
10è | Alex Albon (Toro Rosso-Honda) | a 1 volta |
11è | Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) | a 1 volta |
12è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 1 volta |
13è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1 volta |
14è | Daniel Ricciardo (Renault) | a 1 volta |
15è | Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) | a 2 voltes |
16è | George Russell (Williams-Merc.) | a 2 voltes |
17è | Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) | a 2 voltes |
18è | Antonio Giovinazzi (Alfa-Ferrari) | a 2 voltes |
19è | Robert Kubica (Williams-Mercedes) | a 3 voltes |
ret. | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 49 voltes |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Verstappen, v. 1 a 24, Hamilton, v. 25 a 31, | Verstappen, v. 32 a 66, Hamilton, v. 67 a 70 | |
MILLOR VOLTA |
Verstappen (1:17.103, a 204,552 km/h) | v. 69 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 250 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | 188 |
3r | Max Verstappen (Red-Bull-Honda) | 181 |
4t | Sebastian Vettel (Ferrari) | 156 |
5è | Charles Leclerc (Ferrari) | 132 |
6è | Pierre Gasly (Red-Bull-Honda) | 63 |
7è | Carlos Sainz (McLaren-Renault) | 58 |
8è | Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) | 31 |
9è | Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) | 27 |
10è | Lando Norris (McLaren-Renault) | 24 |
11è | Daniel Ricciardo (Renault) | 22 |
12è | Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) | 18 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 438 |
2n | Ferrari | 288 |
3r | Red Bull-Honda | 244 |
4t | McLaren-Renault | 82 |
5è | Toro Rosso-Honda | 43 |
6è | Renault | 39 |
7è | Alfa Romeo-Ferrari | 32 |
8è | Racing Point-Mercedes | 31 |
9è | Haas-Ferrari | 26 |
PRÒXIMA CURSA |
GP de Bèlgica, 1 de setembre | |
Per emmarcar
Sainz va sumar el segon cinquè lloc seguit amb el McLaren, deixant enrere un Red Bull i un Mercedes.
Per oblidar
Per segona cursa seguida, un Mercedes va acabar en la part baixa del top 10. Bottas ja té Verstappen al clatell.
Sí unànime al GP de Catalunya
Encara falta la confirmació oficial i conèixer-ne la data, però la inclusió del GP de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya en el calendari del 2020 ja és un mer tràmit. L’últim escull era el vistiplau dels equips a l’expansió del mundial, de les 21 curses actuals a les 22, la qual cosa va quedar resolta en una reunió al pàdoc d’Hungaroring entre els directius i el promotor del campionat, Chase Carey. En la reunió també es va acordar que la cursa extra es farà amb la mateixa quota de tres motors per cotxe i curs que ara.