Com si no hagués passat res
Fórmula 1. El Circuit de Barcelona-Catalunya no només es manté en el calendari del 2020 sinó que ho fa en la seva data clàssica, el 10 de maig, a la qual no volia renunciar
Objectiu assolit al cent per cent. El Gran Premi de fórmula 1 al Circuit de Barcelona-Catalunya es disputarà el 10 de maig, segons el calendari facilitat ahir, que ja es pot considerar oficial, tot i que el Consell Mundial de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) ho aprovarà formalment el pròxim 4 d’octubre. Per tant, èxit rotund en els plantejaments fets des de Catalunya. No només hi haurà 30a edició del Gran Premi puntuable, sinó que es disputarà en les dates que el circuit sempre ha defensat com les més favorables.
La qüestió de la data es va plantejar en paral·lel a la negociació per la pròrroga del contracte que vencia aquest any –la fórmula ha estat aquesta, i no la renovació– perquè a Catalunya se li havia plantejat que deixés el seu espai a primers de maig al recuperat GP d’Holanda. Les alternatives, més cap a l’estiu o bé ja al setembre, just abans de deixar el continent europeu, no eren satisfactòries per qüestions meteorològiques –calor o risc de pluja–, tot i que hi havia una altra poderosa raó per oposar-s’hi: fins ara el Gran Premi català ha estat el primer del campionat que es disputa a la vella Europa –des del 2015 no ho és estrictament perquè s’ha corregut després del GP de Rússia o de l’Azerbaidjan–, i ser el primer el deixa en una posició òptima per focalitzar l’interès de l’aficionat europeu, encara el més nombrós, que no ha pogut veure un gran premi en directe en els vuit mesos previs.
Per al 2020, però, Zandvoort se li avança una setmana –tot i que té moltes obres per fer– i podrà capitalitzar tot l’efecte Verstappen. La popularitat i competitivitat del jove pilot holandès és una de les raons per recuperar aquell gran premi.
Un GP més, menys test
Ja no és cap secret que l’objectiu de Liberty –propietari dels drets de la F-1– és incrementar els ingressos per la via d’allargar el calendari... i aplacar les queixes dels equips amb un retorn econòmic superior. De les 19 curses que han tingut la majoria de campionats de l’última dècada s’havia passat a 20 (2012 i 2017) i 21 (2016, 2018 i 2019) i el futur s’encamina cap a les 24 o 25. Ara són 22 perquè l’entrada del Vietnam (5 d’abril) i Holanda (3 de maig) es compensa amb la baixa –segur que temporal– d’Alemanya. Perquè deixar orfe de F-1 el país de Vettel –quatre cops campió i sempre aspirant al cinquè– amb l’expectativa de l’arribada a curt termini de Mick Schumacher –fill de Michael– només pot ser un fet conjuntural.
Una de les contrapartides acceptades per la F-1 a canvi de l’acceptació del calendari de 22 curses és la reducció de jornades de test per tal de poder respectar els acords laborals amb el personal de les diferents escuderies. En la pretemporada es passarà de vuit dies a sis, sempre al Circuit de Barcelona-Catalunya. També desapareixen els quatre dies enmig de la temporada (Bahrain i Catalunya els han tingut aquest any). A canvi, hi ha un dia més de test de pneumàtics previst al final de temporada. Els pneumàtics passaran l’any 2021 a 19 polzades de diàmetre i Pirelli té 25 dies de test per fer amb tots els equips. Seran tres dies de test a Abu Dhabi, dos dels quals hauran de fer-los pilots no titulars.
Bottas i Ocon tornen de vacances amb bones notícies
La F-1 torna de les vacances d’estiu amb les visites als temples de la velocitat, Spa i Monza. A les Ardenes la majoria d’equips incorporaran actualitzacions, sobretot de caire aerodinàmic, de cara a la segona meitat del campionat, si bé al capdamunt de la taula tot està molt decantat perquè Lewis Hamilton –250 punts, 62 més que el seu company de Mercedes Valtteri Bottas i 69 més que Max Verstappen (Red Bull– acabi sumant el seu sisè títol i se situï a un de Michael Schumacher.
A Spa, però, qui té més bones notícies per explicar és justament Valtteri Bottas, a qui Mercedes acaba de renovar perquè sigui el company de Lewis Hamilton per quart any consecutiu. El finlandès havia estat objecte de rumors que el situaven fora de Mercedes en benefici d’Esteban Ocon. El francès, al seu torn, ja té seient confirmat, a Renault, l’equip pel qual ja havia de pilotar aquest any i que finalment va preferir l’experiència de Daniel Ricciardo. Nico Hülkenberg serà el sacrificat per Renault, i podria trobar sortida a Haas si el propietari de l’equip el prefereix a Romain Grosjean. Kevin Magnussen no es mou.