Viñales es reivindica a Qatar
Motociclisme. El pilot rosinc de Yamaha preserva els pneumàtics, ataca en el moment precís i guanya la batalla ferotge contra les Ducati i les Suzuki a Losail completant una cursa excel·lent
Cursa
Cursa
Cursa
Campionat
Campionat
Campionat
RET
10è
16è
12è
14è
4t
4t
4t
2n
2n
2n
10è
8è
4t
4t
3r
6è
12è
2n
2n
1r
6è
6è
8è
8è
RET
17è
15è
7è
7è
11è
21è
9è
7è
9è
5è
4t
5è
11è
3r
2n
3r
13è
3r
3r
3r
5è
5è
13è
1r
1r
1r
Valentino Rossi (Yamaha) a 10.742
Pol Espargaró (Honda) a 5.990
Marcel Schrotter (Kalex) a 10.911
Àlex Márquez (Honda) a 9 voltes
Luca Marini (Ducati) a 20.916
Enea Bastianini (Ducati) a 9.288
Xavi Vierge (Kalex) a 6 voltes
Sergio García (Gas Gas) a 0.435
Marco Bezzecchi (Kalex) a 5.241
Joan Mir (Suzuki) a 1.222
Johann Zarco (Ducati) 20 punts
Jaume Masià (KTM) 25 punts
Remy Gardner (Kalex) 20 punts
Pedro Acosta (KTM) a 0.042
Remy Gardner (Kalex) a 2.260
Johann Zarco (Ducati) a 1.092
Joe Roberts (Kalex) a 6.786
Àlex Rins (Suzuki) a 3.357
Brad Binder (KTM) a 14.100
Enea Bastianini (Ducati) 6 punts
Joan Mir (Suzuki) 13 punts
Darryn Binder (Honda) 16 punts
Marco Bezzecchi (Kalex) 13 punts
Àlex Rins (Suzuki) 10 punts
Pol Espargaró (Honda) 8 punts
Valentino Rossi (Yamaha) 4 punts
Sam Lowes (Kalex) 40:03.123
Jaume Masià (KTM) 38:29.620
Maverick Viñales (Yamaha) 42:28.663
SAM
lowes
KALEX
25 punts
MAVERICK
VIÑALES
YAMAHA
25 punts
Stefan Bradl (Honda) a 10.299
Jorge Marín (Ducati) a 16.422
Albert Arenas (Boscoscuro) a 30.708
Jack Miller (Ducati) a7.058
Iker Lecuona (KTM) a 21.026
Jake Dixon (Kalex) a 8.721
Aleix Espargaró (Aprilia) a 5.934
Miguel Oliveira (KTM) a 11.457
Fabio Quartararo (Yamaha) a 3.030
Raúl Fernández (Kalex) a 6.145
Darryn Binder (Honda) a 0.094
F. di Giannantonio (Kalex) a 5.228
Francesco Bagnaia (Ducati) a1.129
Pedro Acosta (KTM) 20 punts
Fabio di Giannantonio (Kalex) 16 punts
Francesco Bagnaia (Ducati) 16 punts
Stefan Bradl (Honda) 5 punts
Aleix Espargaró (Aprilia 9 punts
Miguel Oliveira (KTM) 3 punts
Jack Miller (Ducati) 7 punts
Fabio Quartararo (Yamaha) 11 punts
Sergio García (Gas Gas)) 13 punts
Raúl Fernández (Kalex) 11 punts
El rosinc Maverick Viñales (Yamaha) va excel·lir en la batalla contra les Ducati i les Suzuki i va guanyar amb brillantor al circuit de Losail el Gran Premi de Qatar, la primera cursa de la temporada de MotoGP, que va retre homenatge a Fausto Gresini, traspassat a causa de la Covid-19 el febrer passat. El rosinc s’erigeix com a primer líder del mundial i presenta candidatura en un campionat atractiu que va arrencar amb una cursa vibrant que va gestionar amb fermesa i intel·ligència –preservant els pneumàtics i atacant en el moment precís–, guanyant per tercera vegada, segona en MotoGP, al circuit qatarià i celebrant el novè triomf en la categoria. El francès Johann Zarco (Ducati) va ser segon i el podi el va completar l’italià Pecco Bagnaia (Ducati).
Quatre Ducati van copar la sortida. Pecco Bagnaia, que havia fet la pole, va accelerar com un coet. Rere seu, Jack Miller, Johann Zarco i el sorprenent Jorge Martín, que partia de la catorzena posició i es va enfilar al quart lloc com per art de màgia, completaven la marxa triomfal vermella. Tot seguit, hi lluitaven les Yamaha de Fabio Quartararo i Maverick Viñales. Tots dos van avançar ràpidament Martín. El rosinc va establir el nou rècord de la pista amb un 1:54.624, superant el que tenia Jorge Lorenzo des del 2016, i donant a entendre que la batalla campal contra Ducati seria ferotge. Àlex Rins (Suzuki) era sisè i Joan Mir (Suzuki), el campió, setè, seguint un ordre fidel als entrenaments.
En la setena volta, Viñales va deixar enrere Miller i ja era quart. Bagnaia duia gairebé un segon sobre Quartararo, tercer –mig sobre Zarco, segon–, amb catorze voltes al davant i amb les Suzuki a l’aguait esperant errors. Viñales va passar Quartararo –7a volta, tercer–, i un altre català, Rins, era sisè integrant-se en el grup capdavanter de sis pilots. Mir es va despenjar una mica. Mentrestant, la progressió del rosinc era inaturable: segon a deu voltes i amb sensacions immillorables. Rins va pujar fins al cinquè lloc en detriment de Quartararo, que es va anar esbravant com ja li va passar molts cops el curs passat. Viñales va començar a mostrar la roda al líder Bagnaia i se’l va menjar a vuit voltes del final. La remuntada de Rins, tanmateix, el va dur al quart lloc, en el marc d’una cursa molt agraïda de veure. Mir va perseverar fins al cinquè lloc i, engrandit tot i haver sortit desè, es va posar quart a quatre voltes. Una Yamaha contra dues Ducati i dues Suzuki. Viñales va obrir un forat de 0.7 respecte de l’italià, que va incrementar fins a poc més d’un segon en la divuitena volta i que va anar augmentant sense incidents. Mentrestant, Mir prosseguia la seva ascensió i ja era tercer, desfermat i amb Zarco, segon, posat entre cella i cella. Bagnaia va quedar relegat al quart lloc. Mir va fer la feina en la darrera volta, però quan era segon no va sortir amb prou velocitat de la darrera corba i les Ducati de Zarco i Bagnaia van apel·lar a la potència del seu motor en la recta final i el van engolir.
Lowes mana a Moto2
L’anglès Sam Lowes (Kalex), que havia fet la pole, va guanyar amb una gran autoritat. El segon lloc va ser per a l’australià Remy Gardner (Kalex) i el podi el va completar l’italià Fabio di Giannantonio (Kalex), que li va prendre el pa del cistell al seu compatriota Marco Bezzechi (Kalex) en l’última volta. Pel que fa als catalans, el pilot de Castellbisbal Xavi Vierge (Kalex) va caure en la catorzena volta quan pugnava amb Aaron Canet (Boscoscuro). Albert Arenas (Boscoscuro) va acabar 21è en el seu debut. El gironí va guanyar l’any passat a Losail la cursa inicial del mundial de Moto3 en què va obtenir el títol.
motogp
moto3
moto2
1r
1r
Propera cursa
4 d’abril GP de Doha
1. GP DE QATAR
Triomf de Masià i envestida d’Artigas a Alcoba
El pilot d’Algemesí Jaume Masià (KTM) va ser el vencedor de Moto3 superant per 42 mil·lèsimes el murcià de 16 anys i debutant Pedro Acosta (KTM) –onzè en la línia de sortida de la seva primera cursa en la categoria– i el sud-africà Darryn Binder (Honda). Masià va ser el més ràpid i hàbil en una volta final de gran emoció que va ser un digne colofó a una cursa esquizofrènica i amb constants intercanvis de posicions. La jornada no va ser propícia per als dos pilots catalans de la categoria. Xavier Artigas (Honda), endollat, acabava de fer la volta ràpida. Però quan es disposava a negociar la corba 6 no va controlar la velocitat, es va passar de frenada i va envestir el tortosí Jeremy Alcoba (Honda), quart en els entrenaments i amb aspiracions, i també l’escocès John McPhee (Honda) i l’italià Andrea Migno (Honda). Una veritable, malèvola i involuntària jugada de bitlles quan encara faltaven setze voltes per al final de la cursa. “Hi ha gent que pensa més en el principi de les curses que no pas en el final”, va criticar el rookie del 2020 Alcoba a DAZN, molest i decebut després del “gran treball de tot el cap de setmana”. Artigas, per la seva banda, va demanar disculpes públicament.