Marc Márquez en estat pur
Motor. El de Cervera es mostra exultant en el seu debut tot i la llarga inactivitat i acaba sisè els entrenaments lliures del Gran Premi de Portugal, a mig segon de la Ducati de Pecco Bagnaia
Marc Márquez (Honda) no va decebre i va completar uns entrenaments lliures del Gran Premi de Portugal molt esperançadors en el seu retorn a la competició 265 dies després. El Tro de Cervera es va anar escalfant i va aconseguir el sisè millor temps, i es va erigir en la millor basa d’Honda amb 1:40.399. No va tenir por i va apel·lar a l’ambició derrapant amb la roda del darrere i arriscant-se en el revolt 7. El registre li assegura una plaça en la Q2. Fins a aquell gir era quinzè i n’estava quedant fora.
Márquez va quedar a menys de mig segon –0.473– de l’italià Francesco Pecco Bagnaia (Ducati), que va volar a l’Autòdrom Internacional de l’Algarve de Portimão amb 1:39.866, ben a prop del rècord del circuit que va establir amb 1:38.855 el curs passat el portuguès Miguel Oliveira (KTM), novè ahir i vencedor de la cursa el 2020. El segon lloc el va signar el francès Fabio Quartararo (Yamaha), a 0.340, i tercer va ser el campió del món Joan Mir (Suzuki), a 0.419. El català Àlex Rins (Suzuki) va ser quart, a 0.462, i l’australià Jack Miller (Ducati), cinquè, a 0.470. Maverick Viñales (Yamaha) va establir el setè millor registre, a 0.560, al davant del líder del mundial, el francès Johan Zarco (Yamaha), vuitè amb 1:40.490. El portuguès Miguel Oliveira (KTM), el vencedor l’any passat, va acabar novè. El japonès Takaaki Nakagami (Honda) va tenir una caiguda espectacular a 300 km/h, la tercera del curs, tot just començar la segona sessió. Es va refer i va acabar els entrenaments lliures amb una meritòria desena posició. La sessió va escenificar una lluita aferrissada amb continus canvis al capdamunt en un circuit que promet igualtat en la cursa.
Com un nen amb sabates noves, el cerverí ja havia completat al matí una prometedora primera tanda en què va acreditar el tercer millor temps (1:42.917). El més ràpid va ser el rosinc Maverick Viñales (Yamaha), amb 1:42.127, al davant d’Àlex Rins (Suzuki), amb 1:42.278. El pòquer català el va arrodonir Pol Espargaró (Honda), amb 1:42.382.