El 56è Catalunya-Costa Daurada serà d’asfalt i pot decidir el campió del món
El 56è Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada torna a l’escena després del parèntesi del 2020, en el qual el RACC es va acollir, abans de la irrupció de la pandèmia, al primer torn del sistema rotatiu que la FIA va implantar per atendre les peticions d’altres ral·lis amb el topall d’un calendari de 14 curses, i podria decidir el campió. La prova, la penúltima de dotze curses d’un campionat que s’acabarà a Monza, es disputarà del 14 al 17 d’octubre amb epicentre a Salou i amb, els trams a les carreteres tarragonines. El francès Sébastien Ogier (Toyota) té 190 punts i es juga el títol amb l’anglès Elfyn Evans (Toyota), que n’acumula 166. Hi prendran part 73 participants i 15 més que el divendres correran la copa Suzuki.
El ral·li, guardonat tres cops com el millor del mundial per la seva organització, serà íntegrament d’asfalt i perd la condició de mixt per prescripció de la FIA. El shakedown, i això és novetat, es farà el dijous al coll de la Teixeta amb un recorregut de 4,31 quilòmetres. A la tarda es farà la cerimònia protocol·lària de sortida a Salou. El divendres es correran tres trams, dos cops cadascun: Vilaplana, la Granadella –tram nou i que pot resultar decisiu– i Riba-roja. El dissabte se’n disputaran set. El Savallà, Querol-Les Pobles i el Montmell es faran dos cops i el dia s’acabarà en el tram de Salou, el mateix del 2019 perquè va tenir prou èxit. El diumenge, els pilots faran els trams de Santa Marina i Riudecanyes (power stage), tots dos doblats.
Pel que fa a la seguretat relacionada amb la pandèmia, el parc d’assistència de Port Aventura estarà tancat al públic. Els espectadors dels trams hauran de dur mascareta i mantenir la distància
En el ral·li hi competirà amb un Citroën el català Jan Solans (Matadepera 1997), campió del món júnior el 2019 que ja ha competit a Portugal i Sardenya. “És una gran oportunitat en una visió de futur. El nostre objectiu és fer el mundial sencer”.