Neuville guanya, Sordo fa podi i el títol es decidirà a Monza entre Ogier i Evans
RallyRACC Catalunya-Costa Daurada
Thierry Neuville i el seu copilot Martijn Widaeghe (Hyundai i20) han confirmat les previsions i s’han imposat en el RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, que s’acaba en aquests moments a Salou. El pilot való revalida el triomf que ja va aconseguir en l’última edició disputada, l’any 2019, ja que el 2020 la prova catalana va entrar en rotació i va descansar.
Neuville ha estat líder des de l’últim tram de divendres i, amb una sèrie de victòries parcials consecutives, ha construït una diferència sòlida sobre Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris), que ha sabut mantenir fins als 24.1 finals. Neuville, que és tercer en el mundial, s’ha permès no arriscar en la jornada final, marcada per la pluja que ha afectat el power stage, l’últim tram (Riudecanyes-2), que proporciona punts extra i que ha quedat parcialment mullat per un ruixat que ha afectat la segona meitat del tram i ha convertit la part final en una zona molt delicada per als primers participants que han pres la sortida.
El tercer graó del podi ha estat per a Dani Sordo-Cándido Carrera (Hyundai i20), que han justificat amb un podi l’elecció de Hyundai per a aquesta cursa (Sordo és pilot a temps parcial) i han estat els clars dominadors de l’última jornada, en la qual han guanyat els quatre trams. Un epíleg magnífic per la que ha estat la seva penúltima participació en la prova com a pilot oficial, ja que Sordo ha anunciat que la temporada vinent serà la darrera que competeix al màxim nivell.
El cantàbric s’ha permès el luxe de deixar fora del podi Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris) que, un cop constatat que no podria coronar-se campió per vuitena vegada a Catalunya, ha optat per assegurar els punts i ha finalitzat a 6.8 de Sordo. Ogier serà campió al ral·li de Monza simplement fent tercer (o quart i marcant un punt en el power stage), això en el cas que Evans sumés els 30 punts possibles.
Nil Solans-Marc Martí (Hyundai i20) han satisfet amb escreix les expectatives que hi havia sobre una participació que per a Solans era l’estrena amb un WRC i que es va gestar deu dies abans. Han acabat vuitens, sense cometre errades i millorant la seva velocitat a mesura que guanyaven confiança amb el cotxe. No han pogut caçar Oliver Solberg, que tot i la seva joventut (20 anys) ja té experiència en la categoria reina. Al final l’han separat 8.2 segons del pilot noruec.