La navegació passa factura
Motor. Al-Attiyah i Sanders tornen a guanyar i molts favorits enterren les possibilitats el segon dia del Dakar. Roma perd una hora, Sainz dues i Peterhansel trenca la suspensió
La primera etapa del Dakar va deixar molts favorits sense possibilitats de lluitar per la victòria i les primeres posicions de la cursa, ja que van perdre molt de temps. La majoria perquè no van estar encertats en la navegació i no van trobar el sisè punt de control de pas, situat al km 290, a uns 40 de la línia de meta. Els dos guanyadors de les categories de cotxes i de motos de l’etapa pròleg del primer dia de l’any, Nasser al-Attiya i Daniel Sanders, van repetir victòria i van ampliar l’avantatge en la general.
Un dels més perjudicats per la navegació va ser Carlos Sainz i el seu copilot barceloní, Lucas Cruz, tercers l’any passat, que anaven quarts, es van perdre a la zona del punt de control i van arribar a més de dues hores. Nani Roma i Àlex Haro també van cedir molt de temps i van arribar a meta a més d’una hora del primer. El guanyador de l’any passat, Stéphane Peterhansel, va dir adeu a la possibilitat de repetir triomf en trencar la suspensió del darrere al km 153 i arribar a més de set hores i mitja. En motos, l’argentí Kevin Benavides (KTM), primer l’any passat, va cedir més de mitja hora.
En cotxes, el millor català va ser el copilot igualadí Armand Monleón; amb l’argentí Lucio Álvarez van fer una gran etapa i van acabar quarts a 26 minuts. El copilot gironí Dani Oliveras i l’argentí Orlando Terranova van acabar tretzens. En motos, el canetenc Joan Pedrero va ser 33è, i en SSV, el manresà Gerard Farrés va ser quart. En clàssics el gironí Xavier Piña encapçala la general.
Sense etapa marató
L’etapa marató que havia d’enllaçar la segona i la tercera, avui i demà, i en què els participants no podrien rebre ajuda dels seus equips s’ha cancel·lat. Les fortes pluges que hi ha hagut a la zona han inundat el campament d’Al-Artawiya on havien de passar la nit. L’organització ha canviat de campament i l’ha passat al que havien d’anar al final de la tercera etapa, a Al-Qaisumah. Es manté el tram de l’especial cronometrada (338 km) i canviaran els enllaços.