La constància de Farrés
Motor. El pilot manresà guanya la desena etapa en SSV, el seu premi a la regularitat. Loeb suma la tercera victòria seguida en cotxes i Benavides és el nou líder en motos en el Dakar
El bon treball de Gerard Farrés i Diego Ortega (Can-Am), la seva regularitat en els resultats i la seva constància en la lluita per les primeres posicions en el Dakar van donar el seu fruit amb la victòria en la categoria SSV en la desena etapa. El pilot manresà, que viu a Manlleu, i el seu copilot de Melilla van aconseguir per fi el premi, ja que havien fet una segona posició en la quarta etapa, quatre tercers llocs i tres sisens, fins ara. Gerard Farrés i Diego Ortega es van imposar amb 1h58:22 en els 114 d’especial, l’etapa més curta, entre Haradh i Shaybah, i van superar per 55 segons el polonès Marek Goczal. La tercera posició de l’etapa va ser per al copilot de Canyamars Oriol Mena i el polonès Eryk Goczal a 1:08. Aquesta és la cinquena victòria d’etapa de GerardFarrés, que el 2020 en va guanyar tres i l’any passat, una. En la general Gerard Farrés manté la tercera posició, però ara s’ha situat a 6:47 dels líders, el lituà Rokas Baciuska i el copilot de Llambilles Oriol Vidal, que van acabar quarts en aquesta etapa i van cedir dos minuts i mig.
El domini de Sebastien Loeb (BRX) en les darreres etapes es va tornar a posar de manifest i va aconseguir la seva tercera victòria de manera consecutiva, i quarta d’aquesta edició. El francès va sortir primer per la seva victòria de dimecres i sempre es va mantenir al davant, arribant a meta amb 3:04 d’avantatge respecte del suec Mattias Ekstrom (Audi). La tercera posició en l’etapa va ser per al segon de la general, el brasiler Lucas Moraes (Toyota), a 5:22.
Nasser Al-Attiyah (Toyota), líder de la general, va tornar a gestionar la seva diferència i va fer una nova etapa sense arriscar gens. Va acabar quart i només va cedir uns segons respecte del segon classificat, Lucas Moraes, que continua a 1h21:34, i menys de sis minuts a Sebastien Loeb, que continua tercer, ara a 1h37:23. El copilot d’Igualada Armand Monleon i el polonès Jakub Przygonski (Mini) van acabar l’etapa sisens a 6:14.
Segona de Branch
El pilot de Botswana Ross Branch (Hero) va guanyar la seva segona etapa després de ser el més ràpid (1h44:00) en la curta especial. La lluita per la victòria va ser disputada i els quatre primers van arribar en un minut de marge. Ross Branch, que ja va guanyar la vuitena etapa, es va imposar amb 21 segons d’avantatge respecte del francès Adrien Van Beveren (Honda), i tercer va ser el sud-africà Michael Docherty (Husqvarna), a mig minut. L’argentí Kevin Benavides va arribar quart a un minut, però va deixar força enrere els dos pilots que el precedien en la classificació general, el nord-americà Skyler Howes (Husqvarna) i l’australià Toby Price (KTM). L’argentí es va situar en la primera plaça de la general i ara té un avantatge d’1:29 respecte de Skyler Howes, que va caure, sense conseqüències, i de 2:10 respecte de Toby Pryce. El maresmenc Joan Pedrero (Rieju) va arribar el 24è a 13:52 i manté el 21è lloc en la general. En camions el mecànic manresà Moi Torrallardona i els neerlandesos Van den Brink i Van de Pol van ocupar el segon lloc a 22 segons del primer.
Loprais es posa a disposició de les autoritats
El pilot txec Ales Loprais (Praga), líder de la categoria dels camions, es va posar a disposició de les autoritats per l’accident de l’etapa de dimarts en què va morir un espectador italià de 69 anys, que era darrere d’una duna fent fotos i que no va veure en el moment en què es va produir l’atropellament. Loprais va explicar que no es va adonar que l’havien colpejat i van ser els comissaris els que li ho van dir a la nit. “Va resultar ferit, va sentir nàusees dues o tres hores i després va patir un atac de cor quan era traslladat a l’hospital. Una vida humana s’ha acabat per culpa meva indirectament, perquè jo era el que conduïa”, va lamentar Loprais.