MOTOR
GRAN PREMI DE PORTUGAL DE MOTOCICLISME
L'aigua espatlla els camins
Márquez i Espargaró cauen el primer dia a causa de la pluja
Cap dels dos candidats al títol de 125 es fan mal, però fan poques voltes
Pedrosa té un retorn discret i Checa paga la falta d'adaptació
La pluja va inundar el circuit d'Estoril i va complicar d'allò més la primera jornada d'entrenaments del Gran Premi de Portugal. Un dels damnificats de tanta aigua va ser el líder de 125 cc, Marc Márquez, que va tenir una caiguda a l'inici de la segona sessió. El jove pilot de Cervera va relliscar en la seva tercera volta a causa de l'aigua acumulada i d'un bony que va enganxar fora de traçada, quan volia deixar passar uns pilots. La seva moto va quedar tan malmesa –ell mateix es va endur el dipòsit de gasolina, que havia caigut– que ja no va poder tornar a la pista. Afortunadament, la caiguda va ser a velocitat molt lenta i no hi havia risc de fer-se mal. L'altre català en la lluita pel títol, Pol Espargaró, en va tenir dues, de caigudes i tampoc no va poder esprémer la segona sessió com hauria volgut. Malgrat tot, Márquez va acabar la jornada amb el cinquè millor temps i Espargaró, amb el desè. El rival dels dos catalans, Nico Terol, va ser el vuitè més ràpid.
Pedrosa, tretzè.
Moto 2 va ser l'única categoria que va poder rodar amb compostos de sec. Toni Elias, que s'estrena com a campió, va fer el tercer millor temps, a quatre dècimes del pilot més ràpid, Gabor Talmacsi, que va ser l'únic pilot que va baixar d'1:51.
ENTRENAMENTS
Capirossi tornarà a pilotar una Ducati
Loris Capirossi tornarà a pilotar una Ducati després de l'acord al qual ha arribat amb l'equip Pramac per a la temporada que ve. El pilot italià, de 37 anys, ha competit les tres últimes temporades amb Suzuki, després de cinc anys a l'equip oficial de la marca italiana. Capirossi és el pilot més veterà de la graella, amb 21 mundials a l'esquena, 13 de les quals en la categoria reina. En el seu palmarès destaquen tres títols.
Volen elevar l'edat d'accés als 18 anys
Dorna, amb el vistiplau de la FIM i havent consultat diferents federacions, està estudiant elevar l'edat mínima d'admissió en els 125 cc (o la futura Moto3) als 18 anys en comptes dels 16. L'objectiu és no interferir en l'ensenyament obligatori dels pilots que ara, amb 14 o 15 anys, ja disputen els campionats estatals.