MOTOR / CAMPIONAT DEL MÓN DE MOTOCICLISME
Sense referències, festival
L'any passat va debutar Moto 2 en el mundial i, aleshores, la falta de referències tècniques i de rendiment adjectivava el pròleg d'un campionat que va acabar sent, de llarg, el més emocionant. Ha passat un any, ja hi ha referències de temps als circuits, però Moto 2 continua sent una categoria sense pilots consolidats al capdavant perquè, justament, la gràcia d'una classe monomotor és aquesta, que no hi ha favorits clars.
En qualsevol cas, els homes que la temporada passada van estar regularment en alguna de les posicions capdavanteres s'han de considerar des de la primera cursa. Parlem de Simón, Iannone, Luthi, Corsi, Bradl, Takahashi i Redding. A tots ells, caldrà afegir-hi, com a mínim, tres dels nouvinguts: Aleix Espargaró i Mika Kallio, de Moto GP, i Marc Márquez, de 125cc.
El gran dels Espargaró i el campió del món de 125cc encapçalen la delegació catalana en la categoria. Márquez, individualment la millor notícia de la temporada passada, ho fa en l'equip Catalunya Caixa Repsol, una estructura gairebé de Moto GP i amb un xassís Suter. Un altre equip amb un pilot català és l'HP Tuenti Speed Up (FTR) de Pol Espargaró, tercer en el mundial de 125cc. L'Aleix, el seu germà, comparteix equip amb Àxel Pons en el Pons Racing HP 40 (Kalex), mentre que Tito Rabat (FTR) ha fet el salt amb el Blusens BQR de Raúl Romero, un clàssic. Finalment, Ricard Cardús ha trobat una moto (Moriwaki) en l'equip de la federació de motor del Qatar.
Amb set o vuit pilots amb possibilitats inicials de títol, Moto 2 promet elevades emocions. A la graella, hi ha sis catalans, amb Márquez i Aleix Espargaró al davant