Ral·lis

MOTOR

El ral·li Costa Brava històric, la caravana de la nostàlgia

131 cotxes i motos surten avui de les fonts de Montjuïc

Els esperen quatre dies i gairebé 500 km de regularitat

El vuitè ral·li Costa Brava històric es posa en marxa avui amb unes dades per a l'optimisme en temps de crisi: presortides des de Spa, Banbury (seu de Prodrive) i Lloret, 32 trams i gairebé 500 km de regularitat (enllaços a part), 123 cotxes i quatre equips de dues motos inscrits amb majoria de catalans i espanyols però amb nou passaports més –fins i tot un mexicà i un neozelandès– i, sobretot, la varietat habitual de vehicles que fan invocar temps passats a la majoria d'aficionats que superen una certa edat. No falten els abundants Porsche 911 i 914, BMW 2002, Lancia Stratos i Fulvia, Mini Cooper, Ford Escort, tot tipus d'Alfa Romeo, Fiat 124 SpiderSeat 124 FL i els més moderns Audi Quattro, Peugeot 205 T16, VW Golf o Citroën Visa GTI, entre molts altres. Hi ha vehicles més exòtics com ara Austin A40, MG A, Jaguar MkII, Triumph 2000, TR5 i 6, Ford Corsair, Datsun 240, Opel GT, Fiat X 1/9 i, sobretot, el vehicle més antic, un Renault 4/4 del 1955. El dorsal 1 el lluirà una de les llegendes catalanes dels ral·lis, Salvador Cañellas, que conduirà un Porsche 911 SC.

Qui prova sol repetir i antics guanyadors del ral·li, com ara el belga Lareppe, l'italià Fiorito o el català Tallada no faltaran a la cita. Menció a part mereix Denis Giraudet, copilot de Lareppe, guanyador del ral·li Catalunya del 1998 i 2001 amb Didier Auriol i, durant prop de 150 ral·lis del mundial, antic acompanyant, entre molts d'altres, de Saby, Kankkunen, Delecour, Bugalski, Radstrom, Sarrazin, Vouillloz, Schwarz, Chatriot, Duval...

De Montjuïc a Lloret.

El ral·li, que es disputa sota el format de regularitat a carretera oberta, comença avui a les 8 a les
fonts de Montjuïc i, després de dos trams al voltant de Barcelona (Flor de Maig i Coll de Parlers) i dos a les Guilleries (Grions i Joanet) arriba a Lloret, on començaran i acabaran les etapes de demà, dissabte i diumenge (només dos trams espectacle). Hi ha trams per a tots els gustos però l'estrella és Collsaplana-Taradell, que es farà demà i que amb 74 km, està destinat a ser un dels que marcarà diferències per la concentració que exigirà.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)