Stoner, Lorenzo i els altres
Tercera victòria de l'australià, sense rivals enabsència de Pedrosa
Lorenzo surt millor però, amb una moto inferior, en fa prou mantenint el segon lloc
El mallorquí es manté líder del campionat i Pedrosa baixa a la quarta posició
Simoncelli surt malament, no entra en el cos a cos i acaba sisè ien l'anonimat
Cursa molt monòtona, amb només 13 pilots en pista isense lluites
Que s'afanyi Dani Pedrosa a tornar al campionat, que s'espavilin Yamaha i Ducati a millorar el material de Lorenzo i Rossi, o el Moto GP 2011 serà un dels més insípids dels últims temps i el guanyarà Casey Stoner. La cursa d'ahir és un seriós avís de la monotonia que ens espera si no canvia la correlació de forces. Lorenzo va sortir com un llamp, però quan Stoner va cargolar el puny es va posar a davant i ja no hi va haver res a fer perquè ni l'alerta de pluja cap a mitjan cursa va passar d'això. I perquè, de tan avisat i amenaçat, Simoncelli va fer una sortida horrible des de la pole, el va passar tothom i, pressionat i cohibit, no va gosar ni entrar en el cos a cos amb Valentino Rossi.
En les posicions més vistoses no hi ha haver més avançaments que el de Stoner a Lorenzo i el de Hayden a Simoncelli –un miratge, perquè l'italià va recuperar el sisè lloc de seguida i no s'hi va moure– en una categoria de 17 pilots, dos dels quals eren baixa (Pedrosa i Edwards) i que encara va quedar més reduïda quan en la tercera volta De Puniet i Aoyama van anar al terra. I Toni Elias, dissortadament, no va poder barallar-se amb ningú més que la seva Honda LCR, alarmantment inestable a simple vista. Que arribin aviat les 1.000 cc.
Són dos.
A davant, les dècimes –tres, quatre o cinc– van anar caient de manera inexorable cada volta fins que a mitjan cursa sumaven 2.5 segons. Feia tot l'efecte que tots dos podien anar més ràpid, però si Lorenzo era conscient que no valia la pena perquè el seu rival el replicaria, Stoner devia intuir-ho i tampoc no s'arriscava a trencar la cursa. Fins que va arribar l'amenaça de pluja i va aparèixer la bandera blanca.
L'aigua podria haver obert un altre escenari. Als boxs van començar les corredisses i les motos configurades per la pluja es van posar en marxa. En la volta 14, quan encara en quedaven 11, van caure les primeres gotes. Lorenzo havia escurçat la diferència a un segon i mig per si de cas, aprofitant que a qui primer sorprendria l'asfalt mullat seria al seu rival. Però tot va quedar en no-res. Stoner va continuar clavant les voltes en 1:43 o 1:44, les motos de reserva es van tornar a endreçar i la pluja salvadora va passar de llarg.
CLASSIFICACIONS
Dani Pedrosa, la frustració de l'absent
Quan Dani Pedrosa es va fracturar la clavícula a Le Mans, el seu mànager, Alberto Puig, va dir que Simoncelli els havia engegat el campionat a rodar. Pel que es va veure ahir, potser té raó. A França Pedrosa s'hauria situat líder del campionat encara que Simoncelli l'hagués superat i hagués acabat tercer. La realitat és que els dos zeros deixen el català quart del mundial a 37 punts de Stoner, el seu company d'equip. No se sap segur si Pedrosa podrà competir a Silverstone –s'ha filtrat que si no és així, la seva moto la pilotaria Hiroshi Aoyama per defensar els punts de la marca– però encara que pugui competir, difícilment estarà a davant de Stoner. I sent companys d'equip, a HRC li costarà ben poc –amb tota la lògica empresarial del món– marcar ben aviat les prioritats si Pedrosa no comença a escurçar diferències. Recuperar 37 punts implica gairebé quedar sempre a davant de Stoner, o bé esperar dues errades de l'australià, com a mínim.