Neu i gel per començar
Ral·li de Montecarlo. Les condicions atmosfèriques plantegen un Montecarlo típic, en què muntar les rodes més adients serà decisiu
Si el tram de proves d'ahir a prop de Valence (a 400 quilòmetres de Montecarlo) és una guia vàlida, la 81a edició del ral·li més famós del món serà plenament hivernal, amb força neu i gel sobre les carreteres, si més no, en les primeres etapes.
La neu caiguda a la zona fa que els pilots hagin d'escollir amb cura els pneumàtics més adients entre els 40 de què disposen, i podria oferir sorpreses en la classificació.
N'és ben conscient Sébastien Loeb, que sap que una cursa normal sobre asfalt sec li facilitaria la feina per tal d'assolir la seva setena victòria a Montecarlo en el seu comiat de la prova.
El ‘Monte' més llarg
Si les condicions atmosfèriques són complicades, Loeb i la resta de pilots hauran de suar –i patir– més. Per si no fos prou, l'edició d'enguany presenta el major nombre de quilòmetres cronometrats des del 1995 (en què va guanyar Carlos Sainz). El ral·li s'allargarà durant quatre jornades, i acabarà dissabte amb la cèlebre nit del Turini, que sols disputaran els 60 primers equips de la classificació (n'hi ha 82 d'inscrits). Entre les novetats en el recorregut, tornen els llegendaris trams de Sisteron i Saint-Nazaire-le-Désert, que es correran divendres.
De moment, en el curt tram de proves d'ahir, de només 3,6 quilòmetres, el pilot d'M-Sport Thierry Neuville va ser el més ràpid, davant el vigent campió, Loeb. Avui comença la lluita de veritat, sobre la neu i el gel.