Interrogants amb més d'una resposta
Té raó Dani Pedrosa quan es queixa? Sí. Marc Márquez flirteja amb els límits i assumeix més riscos que la majoria de pilots. Però aquest no és el problema. S'ha de concretar si es posa la ratlla de la sanció en el pilotatge irresponsable o simplement en el contacte evitable, com el de diumenge.
Mereix sanció Márquez? Aïllant els fets de diumenge, no. Pol Espargaró i Scott Redding van protagonitzar una acció similar que, sense caiguda pel mig, no s'investiga d'ofici. Però la reincidència –va perdre dos punts del carnet a Silverstone– i l'aura de pilot agressiu juguen en contra seu.
Li passaran factura les queixes a Pedrosa? Té contracte per al 2014. Seguirà si accepta el rol de segon pilot, que a HRC només va tenir l'any del debut (2006), al costat de Hayden. Ara el primer pilot és Márquez, però a HRC els agrada tenir dues bales al carregador... si no s'apunten l'un a l'altre.
Márquez va segar el cable del control de tracció? Amb la màniga de la granota, impossible. Amb la maneta, hauria caigut a terra. Hi ha contacte entre la roda de Pedrosa i el braç de Márquez, però serà Honda qui haurà de donar una explicació tècnica... i mirar de protegir millor el cable.
Quin paper jugarà Honda? Els japonesos no són amics de conflictes interns. Ja han comminat els pilots a fer les paus. Però saben que el futur és Márquez i no el disgustaran. De moment, per al 2014 li han fitxat l'‘staff' tècnic que tenia a Moto 2. En detriment del que havia heretat de Stoner.
A Dorna li interessa que sancionin Márquez? No, pensant que és la nova estrella del campionat, l'hereu de Rossi, també en termes de màrqueting. Sí, pensant en l'espectacle d'una remuntada des de l'últim lloc de la graella, a Sepang. Sí, per continuar agafant la bandera de la seguretat.