Pedro repeteix a Girona
Motor. L'italià s'imposa en l'apartat de velocitat FIA del 61è Ral·li Costa Brava, i Enric Xargay, Ferran Font i Marc Blázquez ocupen el podi del campionat d'Espanya
Girona va ser una festa amb el 61è Ral·li Costa Brava, que va omplir dissabte la Devesa i la plaça de la Independència des de bon matí fins passada la mitjanit, amb l'entrega de premis en un marc, la plaça Independència, que mereix tenir continuïtat. El protagonisme el van compartir els guanyadors absoluts, els italians Pedro-Baldaccini (Lancia 037), i els gironins Xargay-Anglada (BMW 2002), guanyadors entre els pilots del campionat d'Espanya.
Pedro va guanyar a Girona per segon any consecutiu. Gairebé un minut va ser el temps d'avantatge que va tenir respecte a Jensen-Pedersen (Lancia 037) en la batalla entre els dos campions d'Europa de ral·lis històrics.
Jensen va manar en el primer tram, però la resposta del seu rival va ser fulminant i en el segon pas per Cladells, sota la pluja, li va prendre el primer lloc. Dissabte, Jensen va guanyar el primer pas per Osor i el segon per Collsaplana. Arribats a aquest punt, però, Pedro ja administrava un coixí superior al mig minut. L'italià va guanyar la resta d'especials menys l'última, que se la va endur l'alemany Wagner, quan els Lancia ja donaven per bo el resultat.
Els gallecs Ferreiro-Anido (Ford Escort Mk1) van acabar quarts absoluts, però una verificació tècnica posterior va trobar irregularitats en el seu vehicle i van ser exclosos.
Immens Xargay
La desqualificació de Ferreiro i el fet que Solà-Izquierdo (Ford Sierra Cosworth) competissin en l'apartat Legend –vehicles sense l'antiguitat necessària, però que participen sense puntuar en virtut del seu interès i vistositat– va donar la victòria en el campionat d'Espanya als gironins Enric Xargay i Marta Anglada. Després de dos anys sense poder concretar en un resultat actuacions molt brillants, el ràpid pilot sarrianenc va firmar un ral·li tan espectacular com sempre. En una hipotètica classificació conjunta, hauria estat quart absolut i el seu escratx –entre els equips del campionat estatal– en el segon pas pels Àngels (a només dos segons del Lancia de Jensen), senzillament espectacular. Fins i tot va mantenir a ratlla Solà fins a l'últim tram, tot i la diferència de potència –i d'època– entre el seu BMW2002 i el Ford Sierra.
El podi del campionat d'Espanya el van completar Font-Julià (Ford Escort) i un altre equip gironí, Marc Blázquez i Gabi Moiset, que van demostrar les possibilitats d'un Peugeot 205 GTI ben pilotat. Darrere seu van quedar tot un munt de Ford Escort i Porsche 911.
Domini català en l'europeu de regularitat
En el batibull de categories en què està dividida la regularitat (cinc classificacions independents), destaca el triplet català en l'europeu FIA amb Miró-Arriezu (Porsche 924 turbo) –en la imatge–, Sagi-Sagi (Porsche 911 S) i Viaplana-Corrales (Alfa GTAm) en el podi i menció especial per als dos millors equips de Seat, amb Rius-Alsina (Seat Ibiza) i Cañellas-Ferrater (Seat 124 2000) en cinquè i sisè lloc. Aquests dos últims van ocupar el segon i el tercer lloc en el trofeu d'Espanya de regularitat, rere el Ford Fiesta d'Iglesias-Rodríguez, (quarts en l'apartat FIA). En el campionat d'Espanya de regularitat es van imposar Campos-Gutiérrez (Porsche 911 Carrera) i en els campionats de Catalunya, el podi de regularitat Supersport va ser per a Pou-Vila (Lancia Integrale), davant de Domingo-Condom (Porsche 911 SC) i Pujol-Fernández (VW Golf GTI 16V), i el de regularitat Sport el van ocupar Renú-Lluch (BMW 325i), Sarrazin-Limousin (BMW 1800 ti) i Menut-Trillaud (Porsche 911 turbo).