Més motor

Toni Bou, l'insaciable

El pilot de Montesa aconsegueix la seva cinquena victòria consecutiva en el Trial Ciutat de Girona i guanya el títol del campionat d'Espanya

L'empordanès es va classificar per a la final i va acabar en la tercera posició

Toni Bou (Montesa) ha convertit el pavelló de Fontajau en el seu fortí inexpugnable durant l'últim lustre. Ahir hi va aconseguir la cinquena victòria consecutiva, amb la qual, a més, es va assegurar el títol del campionat d'Espanya, que es clausurava precisament a Girona. Bou ha guanyat les tres curses del calendari, les dues anteriors disputades a Màlaga i Saragossa.

El pavelló de Fontajau, amb tres quarts d'entrada, va poder presenciar l'enèsima exhibició de Toni Bou, per bé que aquesta vegada va estar marcat de prop per Albert Cabestany (Sherco). El pilot de Tarragona continua, amb 33 anys, en un gran moment de forma i ahir va substituir Jeroni Fajardo (Beta) com a principal rival de Bou. L'empordanès s'havia lluït a Saragossa –va ser segon, amb possibilitats de guanyar fins a l'última prova–, però a Girona no va poder fer res contra dos rivals en estat de gràcia. Això sí, Fajardo ha acabat dues de les tres proves del campionat d'Espanya dalt del podi.

Empat a tres

Sobre el parquet de Fontajau hi havia dos pilots més de les comarques gironines, el de Vilallonga de Ter Francesc Moret i el de Bescanó Marc Prat, que ahir al matí, juntament amb Pol Tarrés, va aconseguir la classificació per disputar el trial en una sessió a porta tancada.

La primera volta va tenir com a principal sorpresa la puntuació d'Adam Raga (Gas Gas), molt alta. El d'Ulldecona va quedar fora de la final, com en les dues proves anteriors. Inaudit. Cabestany va ser el primer classificat fins a l'última zona, la dels salts de pedra en pedra, però Bou hi va fer un punt menys que el seu rival –va progressar més que ningú– i el va igualar a tres punts. El de Piera també va guanyar el desempat per decidir l'ordre de sortida en la final.

La igualtat entre Cabestany i Bou es va mantenir intacta en les tres primeres zones de la final, en les quals Fajardo va quedar gairebé descartat a causa de dos fiascos. El primer forat obert per Bou –de 2 punts– va arribar gràcies a la victòria en les curses. Però no va ser fins a la penúltima zona que Bou es va assegurar la victòria –el títol ja el tenia la butxaca amb la classificació per a la final–. El de Piera va ser l'únic que va superar el pas més difícil de la tarda, a la zona Freixenet. Cabestany hi va fer un fiasco i l'última zona, la dels salts, ja no va decidir res. Ningú la va superar amb un zero. Bé, només Toni Bou, però en un segon intent fora de competició.

La classificació condiciona molt la final. He sortit primer i els meus rivals tenien més tracció
Jeroni Fajardo
Moto GP
1r Toni Bou (Montesa)
3+7
2n Albert Cabestany (Sherco)
3+12
3r Jeroni Fajardo (Beta)
10+23
4t Adam Raga (Gas Gas)
19
5è Pol Tarrés (Sherco)
21
6è Francesc Moret (Gas Gas)
27
7è Pere Borrellas (Gas Gas)
29
8è Marc Prat (Ossa)
32
Moto 2
1r Toni Bou (Montesa)
30
2n Albert Cabestany (Sherco)
22
3r Jeroni Fajardo (Beta)
19
4t Adam Raga (Gas Gas)
16
5è Pol Tarrés (Sherco)
6
6è Francesc Moret (Gas Gas)
10
7è Pere Borrellas (Gas Gas)
6
La moto ha funcionat molt bé. És molt efectiva i això dóna molta confiança
Toni Bou
Avui no m'ha anat gaire bé. He fallat molt en les primeres voltes, hi havia poca goma i patinava molt
M'ho he passat molt bé, perquè en trials difícils disfrutes més i pots entregar tot el que has entrenat

El repte del vuitè mundial

La d'ahir va ser la penúltima competició de la temporada. La que donarà pas a les vacances serà la prova del campionat d'Espanya a l'aire lliure que el 17 de novembre es disputarà a la colònia Cal Rosal, al Berguedà. A partir de llavors, Toni Bou tindrà davant seu el repte que el pot confirmar com a millor pilot de la història del trial. Es tracta d'assolir el vuitè títol mundial, una xifra amb la qual superaria els set que van aconseguir Jordi Tarrés i Dougie Lampkin. El domini de Bou ha estat aclaparador les set últimes temporades, en les quals ha guanyat els 14 títols mundials (7 a l'aire lliure i 7 en pista coberta). I tot just té 27 anys.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.