Més motor

La reina ja té moto

Laia Sanz presenta la seva muntura per al Dakar 2014, una de les vuit Honda de fàbrica en cursa

La pilot de Corbera de Llobregat ha tancat el projecte en tot just tres mesos, i correrà en solitari

El Dakar és una cursa que val una temporada, i els projectes se solen bastir d'un any per l'altre. El cas de Laia Sanz, però, és especial. La temporada de la pluricampiona de trial i enduro femení gira al voltant de les especialitats que domina amb autoritat (aquest mes farà 28 anys, i ja acumula tretze mundials de trial i dos d'enduro), i el Dakar agafa protagonisme a mesura que s'acosten els torrons.

Aquest any no ha estat diferent, i el plat s'ha cuinat en tot just “tres mesos”, remarca Josep M. Lloreda, l'amo del principal patrocinador de la pilot de Corbera, KH-7. Però la feina i la convicció han tingut premi: una Honda CRF 450 Rally com les de l'equip oficial HRC –“quasi igual”, puntualitza la Laia–, una bèstia potent i lleugera (56 CV i 140 kg), capaç de mantenir una velocitat de creuer de 160 km/h en pistes, amb puntes de gairebé 180. És una de les vuit Honda de fàbrica, però l'equip de la pilot del RACC és privat, per bé que integrat en l'estructura semioficial de Honda Argentina, amb un pilot argentí i un de brasiler.

Aventura en solitari

A diferència de les seves participacions anteriors, Sanz no disposarà de motxiller –un pilot en cursa que segueix el cap de files per si té algun problema–, però no creu que això canviï gaire les coses. “S'ha de cuidar molt la moto perquè vas sol, però més o menys és el mateix que abans”, explica. Tot el seu suport tècnic serà un mecànic al final de les etapes i prou, raó per la qual aprofitarà els dies que falten abans de viatjar cap a Sud-amèrica per “muntar i desmuntar” la moto d'entrenament –que és igual que la de córrer– i assimilar tant com pugui els seus secrets mecànics.

També tindrà l'ajut de Miquel Àngel Domínguez, l'expert fisioterapeuta que l'ha acompanyada en els últims Dakar. “Físicament està molt bé”, diu el fundador de Madform, que també atendrà el pilot de cotxes Nasser Al-Attiyah.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)