Després del 9 ve el 10
GP d'Indianapolis. El mundial de motociclisme es reprèn al reasfaltat i retocat Speedway, on Marc Márquez, que fa tres anys seguits que hi guanya, busca el desè triomf en deu curses
L'aturada estival s'ha acabat, i la segona meitat del campionat del món de motociclisme es reprèn avui a l'Speedway d'Indianapolis –a partir de les tres de la tarda (hora catalana), primers entrenaments lliures de moto 3–. Energies renovades per als pilots, mateixes circumstàncies emmarcant el mundial: tornarà, com fins ara cada en cap de setmana, a guanyar Marc Márquez?
Un traçat per la mà
El pilot de Cervera, que compta els nou grans premis precedents per victòries, busca la desena en un traçat on fa tres anys seguits que hi guanya –els dos primers a Moto 2–. Un dels que té “per la mà”, com diu ell. De fet, Márquez ha estat el vencedor de les últimes sis curses celebrades als Estats Units –tres a Indy, dues a Austin i una a Laguna Seca–. No l'hauria d'afectar especialment, però el cert és que enguany el mític traçat nord-americà canviarà lleugerament.
Sempre en el punt de mira dels pilots, Dorna va encomanar l'any passat una sèrie de reformes per tal de tornar-hi, i aquestes, seguint les indicacions dels protagonistes, s'han dut a terme. Amb un reasfaltat de tota la part interior del circuit, que fins ara tenia tres tipus diferents de quitrà –en la pràctica, això significa que llevat de recta principal de quasi 900 m, tota la resta està reasfaltada–, amb l'objectiu de trobar homogeneïtat, més adherència i més velocitat. Aquest últim punt, juntament amb la seguretat, ha estat el que ha portat també a modificar els revolts 2-3-4, 7 i 15-16, fet que ha escurçat la volta en 46 m. Què en quedarà de tot plegat es podrà veure a partir d'aquesta tarda.
A banda de Márquez, Indianapolis sempre ha estat un gran premi de bon record per a Dani Pedrosa, Pol Espargaró, Tito Rabat i Àlex Rins. En canvi, ni Valentino Rossi ni Jorge Lorenzo han acabat de trobar-s'hi mai bé.
Tot, en un agost clau, perquè també es disputen les curses de Brno (17) i Silverstone (31).
Lorenzo renova fins al 2016
Després dels anuncis de la continuïtat de Marc Márquez, Valentino Rossi i Dani Pedrosa dos anys més en els seus equips, era qüestió de temps que es fes el mateix amb Jorge Lorenzo. L'oficialitat de l'acord de renovació del mallorquí amb Yamaha es va produir ahir i, com els seus tres grans rivals, el contracte uneix pilot i equip per al 2015 i el 2016. Lorenzo, que ja fa sis anys i mig que pilota la Yamaha, ha estat dues vegades campió del món i tres subcampió amb la M1, i ha acumulat 31 triomfs i 77 podis en Moto GP.
El sostre de Giacomo d'Agostini
Amb les nou victòries des de l'inici del campionat, Marc Márquez és a només una d'igualar les 10 amb què Giacomo Agostini va començar els mundials del 1968, 1969 i 1970, sostre històric de triomfs seguits des d'un inici de mundial. A més, en el cas de guanyar aquí i a Brno, Márquez esdevindria el primer pilot que enllaça 11 victòries en la categoria reina. Com Agostini, també en va sumar deu de seguides Mick Doohan, en el mundial del 1997. L'australià, d'aquell any, té també el sostre de triomfs en un mundial (12).