La rutina de Márquez
Motociclisme. El campió recupera la primacia endossant un segon o més als que demà seran els seus rivals en el GP d'Anglaterra
A Brno, fins que no es va trencar la sèrie de victòries de Marc Márquez va passar inadvertit el fet que de les cinc sessions que havia disputat el campió entre divendres i dissabte només va manar en dues, i com a màxim per les 129 mil·lèsimes que li van donar la posició preferent. Ahir, a Silverstone, la boira va esvair-se des de la primera sessió lliure. Márquez va avantatjar de sis dècimes Iannone, de vuit Dovizioso i la resta, d'un segon o més. I a la tarda, el més significatiu és que, a més d'haver estat mig segon més ràpid que el segon (Bradl), el primer dels seus rivals en la cursa de demà és Dani Pedrosa, novè a gairebé 1.3 segons i gràcies a una volta ràpida in extremis, mentre que les Yamaha –amb molt de rebot de la roda i falta d'adherència, com a principi de temporada– encara són més lluny.
Sobretot sorprèn la diferència amb Valentino Rossi, de gairebé dos segons, difícil de neutralitzar sense un canvi radical. En general, als pilots Yamaha els va costar molt trobar la posada al punt. Només Bradley Smith va treure el cap en el top 5. El seu company Pol Espargaró va quedar més lluny, sense haver gastat el compost tou.
El pneumàtic explica moltes coses de les sessions d'ahir. Amb l'asfalt a 19 graus (matí) i 27 (tarda), el compost tou es podia expressar millor. Però no en totes les motos. Per exemple, Aleix Espargaró va cedir 1.3 segons tot i haver usat aquest compost.
En Moto 2 Tito Rabat va fer el millor temps gairebé sense adonar-se'n, amb Maverick Viñales en progrés i ben col·locat. En Moto 3 la notícia són els problemes de Jack Miller, el millor al matí i dissetè a la tarda, a vuit dècimes dels quatre primers, tots en menys d'una dècima.
Hi ha rècords que encara són per a Valentino
Quan demà s'apaguin els semàfors i Valentino Rossi doni gas camí de la primera dreta de Silverstone s'haurà convertit en el pilot amb més grans premis disputats en la categoria reina: 246, un més que el brasiler Alex Barros. Rossi haurà necessitat menys de 15 temporades, mentre que Barros va haver d'esperar-ne 17, perquè els calendaris eren més curts i no va disputar tots els campionats complets. Qui encara té el rècord de títols de la categoria reina, Giacomo Agostini (vuit, un més que Rossi), va disputar tan sols 117 GP al llarg de 13 temporades. Rere Rossi i Barros hi ha Loris Capirossi (217), Colin Edwards ( 196) i Carles Checa (194). En el Top-10 també hi ha Sete Gibernau (8è, 160) i demà s'hi afegirà Dani Pedrosa (145).