Opinió

L'oportunitat del futbol femení

La possibilitat que el Barça treballi per tenir una franquícia als EUA seria un gran atractiu

El vice­pre­si­dent de màrque­ting i comu­ni­cació del FC Bar­ce­lona, el vigatà Manel Arroyo, va visi­tar la Uni­ver­si­tat de Vic fa uns dies per con­ver­sar amb els futurs publi­cis­tes i rela­ci­ons públi­ques. Una magnífica con­ferència per deta­llar algu­nes de les opor­tu­ni­tats que ofe­reix l'esport pro­fes­si­o­nal. Per una banda, qui també és direc­tor gene­ral de Dorna va posar de mani­fest la capa­ci­tat inno­va­dora que té el moto­ci­clisme en el sec­tor audi­o­vi­sual (nous punts de vista, càmeres sub­jec­ti­ves...). Amb relació a l'acti­vi­tat que Arroyo porta a terme al club, aquest no es va arrau­lir a l'hora d'afir­mar que el Barça seria el quart país del món tenint en compte l'audiència a les xar­xes soci­als, amb 284 mili­ons de segui­dors.

Una audiència que, indi­rec­ta­ment, es mone­titza amb les grans opor­tu­ni­tats que obre per acon­se­guir nous patro­ci­na­dors i, per tant, nous mer­cats. De fet, aquí el FC Bar­ce­lona ja fa temps que té entre cella i cella tenir ofi­ci­nes arreu del món: a Hong Kong, la seu cen­tral a Bar­ce­lona i Nova York. Però, a Man­hat­tan se'ls gira feina: el Barça ha pro­fes­si­o­na­lit­zat el fut­bol femení i té ganes de tenir una franquícia a la Nati­o­nal Women's Soc­cer Lea­gue (NWSL). Als Estats Units, el fut­bol femení repre­senta un gran mer­cat, a la vegada que aquesta lliga té ganes de bus­car mane­res de fide­lit­zar les juga­do­res i evi­tar que els seus refe­rents mar­xin a Europa: Alex Mor­gan, Crys­tal Dunn, Carli Lloyd i Heat­her O'Reilly han tra­ves­sat l'Atlàntic i juguen a França (Olym­pi­que de Lió) i a Angla­terra (Chel­sea, Manc­hes­ter City i Arse­nal, res­pec­ti­va­ment). Un magnífic i recent repor­tatge de Han­nah Wit­hiam al New York Post par­lava de la cara i la creu d'aquest esport al nou món: men­tre que els Estats Units tenen la selecció naci­o­nal més guar­do­nada, comen­cen a tenir èxode de supers­tars que cer­quen la fama al vell con­ti­nent.

La pos­si­bi­li­tat que el FC Bar­ce­lona tre­ba­lli per tenir una franquícia als Estats Units seria un atrac­tiu més per als afi­ci­o­nats i les espor­tis­tes. Sobre­tot, per la presència d'una marca con­so­li­dada inter­na­ci­o­nal­ment en el negoci del fut­bol con­tem­po­rani, que genera una noto­ri­e­tat sense pre­ce­dents allà on va i és una pla­ta­forma de pro­moció publi­citària per a qual­se­vol espor­tista pro­fes­si­o­nal que la llu­eix. A Cata­lu­nya, l'enti­tat ha fet un pas més que neces­sari pro­fes­si­o­na­lit­zant el seu equip femení; ara pot fer una con­tri­bució impres­cin­di­ble a la glo­ba­lit­zació d'aquesta dis­ci­plina inver­tint en un mer­cat amb un alt poten­cial de crei­xe­ment a l'altra banda de l'Atlàntic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)