Opinió

Ben tornada a néixer

  • Sophia Floersch, pilot alemanya de F-3 EFE.
  • VÍDEO: L'esfereïdor accident de Macau
Ja ho va dir Stirling Moss: no és el mateix caminar per una corda a un pam de terra que a 20 metres d’altura, tot i que la tècnica sigui la mateixa

El nom de Sophia Floersch no diu gaire res a ningú que no sigui un fanàtic seguidor de les curses. Aquesta jove alemanya estarà un temps internada en un hospital de Macau després d’una operació de columna vertebral de més de set hores. És fàcil endevinar que Floersch és la protagonista del que, en paraules d’un veterà periodista amic, és “un dels accidents més esfereïdors” que ha vist. I és que, en plena recta del traçat urbà, amb dos embuts inconcebibles avui dia, una amplada d’altres temps i sempre encaixat entre parets protectores, Floersch va tocar per darrere un altre pilot que havia frenat abans d’hora per la presència de banderes grogues, va perdre el control, va impactar amb les tanques –que li van arrencar les rodes del costat esquerre– i va sortir projectada cap a les tanques del revolt a la dreta que hi ha a final de recta. Pel camí, uns pianos acabats d’instal·lar la van propulsar cap amunt i en el seu vol va tocar d’esquitllentes un altre participant, que la va enlairar encara més fins a estampar-se a 276 km/h en un edifici per a fotògrafs... que tenia una obertura per tenir visibilitat de la pista. El cos de la pilot va coincidir amb aquesta mena de finestra allargada –per tant, no va impactar contra cap estructura dura, com la part anterior i posterior del monoplaça– i possiblement per aquesta coincidència, i perquè va sortir volant i no es va esclafar contra les tanques del revolt, Floersch podrà celebrar la majoria d’edat d’aquí a 10 dies.

Fins aquí els fets. Floersch es va accidentar en la final mundial de la F-3 que es fa cada any al traçat urbà de l’excolònia portuguesa. La FIA fa temps que exigeix uns estàndards de seguretat apropiats als temps que corren i Macau els compleix i cada any fa millores, però Macau té un rasant on els monoplaces perden el contacte amb l’asfalt. Però, com bé diu el llegendari expilot Stirling Moss (89 anys), no és el mateix caminar per una corda a un pam de terra que a 20 metres d’altura, tot i que la tècnica sigui la mateixa. I per molt que s’hi posin, mai podran ser iguals les condicions de seguretat d’un traçat urbà. A la F-1 quedava Mònaco, però entre l’herència de Bernie Ecclestone hi ha el traçat de Bakú (estrenat el 2016) i als americans de Liberty no se’ls acut altra cosa que encarregar un traçat urbà a Hanoi (Vietnam) a partir del 2020. Avisats estan.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)