Opinió

Els Dodgers, el nou Evil Empire

Els New York Yankees són el colós espor­tiu que té més afi­ci­o­nats arreu del món sense que ells, però, en siguin cons­ci­ents del tot. Aquesta con­tra­dicció és així perquè són mili­ons els habi­tants repar­tits entre Con­nec­ti­cut, San Fran­cisco de Macorís, Xan­gai o Palau­tor­dera que dia rere dia sur­ten de casa amb una gorra amb el clàssic NY estam­pat al front, tot i que ens hi podem jugar un arròs que el 90% d’ells seria incapaç no ja de dir el nom d’un sol juga­dor dels Bronx Bom­bers, sinó de ni tan sols iden­ti­fi­car aquell logo icònic amb un equip que és aris­tocràcia pura en el beis­bol pla­ne­tari. Perquè els Yankees són sinònim d’això, de poder i noblesa, la que atorga la història que escri­uen els Babe Ruth, Mickey Mantle, Joe DiMag­gio o, més recent­ment, el Core Four de Derek Jeter, Andy Pet­titte, Jorge Posada i Mari­ano Rivera. Juga­dors ele­vats a la cate­go­ria de lle­genda per autors com ara Gay Talese i que escri­uen el lle­gat d’una franquícia que és ado­rada i odi­ada a parts iguals. D’aquí que no siguin pocs els que conei­xen els Yankees com The Evil Empire.

Espor­ti­va­ment, però, els de Nova York viuen enclo­tats en un forat des de les últi­mes World Series que van olo­rar, cap al 2009 ja. Massa temps, massa, sense alçar el títol per a una ins­ti­tució acos­tu­mada a cami­nar per la vida amb el cap ben alt, i que ara ho ha de fer més aviat cot. Ja se sap, a més, que en l’esport la malas­tru­gança d’un acos­tuma a ser sinònim de la sort del cos­tat. I, si aquest és un rival aca­lo­rat, el tràngol fa de més mal empas­sar. I, en el cas que ens ocupa, Los Ange­les Dod­gers han com­prat tots els números per cons­truir un equip que aspira a ser hegemònic no només en l’aspecte com­pe­ti­tiu, sinó per ocu­par el tron del reg­nat emo­ci­o­nal del beis­bol i con­ver­tir-se en els seus nous vilans. I això ja és un tema seriós. No fa gaire parlàvem aquí mateix de les expec­ta­ti­ves de Sho­hei Ohtani d’asso­lir un con­tracte rècord en la història del mun­dial, i en un movi­ment tan audaç com impetuós els de LA han aca­bat fit­xant-lo per una xifra sobre­na­tu­ral (700 mili­ons per 10 anys) amb un con­tracte en què el paga­ment, a més, es farà en dife­rit per donar més espai sala­rial a la franquícia per sumar més talent. I, així, també han anat caient Yos­hi­nobu Yama­moto, que debu­tarà en les Majors amb 325 mili­ons per 12 anys al sarró, Tyler Glas­now o Teos­car Hernández. Una col·lecció de nous cro­mos enve­ja­ble que s’afe­geix a un ros­ter on ja feien cua Walker Bueh­ler, Will Smith, Fred­die Fre­e­man o Mookie Betts. Tot ple­gat fa una plan­ti­lla de somni, amb la qual els Dod­gers ja no només pas­sen a ser can­di­dats unànimes a les World Series, sinó que caldrà exi­gir-los que s’eri­gei­xin en dinas­tia. Tot el que no sigui això serà un fracàs. I compte, perquè el beis­bol és un esport capriciós en què tenir la plan­ti­lla més ufa­nosa no garan­teix, en abso­lut, el camí a l’èxit. I, si no, que aixe­qui el dit qui va veure venir a començament de tem­po­rada que els Texas Ran­gers aixe­ca­rien la copa. Ningú, oi? Doncs això. Ara bé, gua­nyin o per­din, una cosa ja han acon­se­guit els Dod­gers, a més de ven­dre més gor­res: pas­sar a ser els més detes­tats. I això sol ser sinònim de res­pecte o por. La que no fan ara mateix els Yankees, mal­grat que amb Juan Soto s’han gua­nyat una mica de res­pecte.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.