Opinió

Desconfiat abans que passerell

Els equips de F-1 fan veure que oculten novetats i falsegen el seu potencial real en pretemporada

S'ha acabat la pretemporada de la fórmula 1 i, com sempre, no sabem ben bé si a Red Bull dissimulen, si a McLaren són tan sòlids com semblen, si Force India, Lotus o Sauber ens volen fer creure el que no és i si el Ferrari és un ferro tan malparit com no els ha molestat que ho sembli. No em crec res. Prefereixo esperar quinze dies i que el primer gran premi em faci admetre que sóc massa malpensat que no pas adonar-me a Melbourne que sóc un ingenu i que m'han aixecat la camisa. Els que hi entenen de veritat pronostiquen que Red Bull no arrasarà aquesta temporada. Tampoc ho havia de fer aquests dos últims anys i Adrian Newey sempre s'ha tret un conillet del barret. I com que és el millor, res no em fa pensar que no tingui una solució per contrarestar la prohibició dels escapaments miraculosos del 2011. Algú ja ha filtrat que li han trobat uns foradets sospitosos... Feina per a Charlie Whiting.

Tornem a la pretemporada. Comença a cansar l'exercici d'hipocresia esportiva permanent que practiquen la majoria d'equips. El que té un bon cotxe ho oculta sistemàticament –és molt fàcil, amb el dipòsit entre ple i mig ple, el cotxe és un o dos segons per volta més lent–, el que no li va prou bé no para de canviar peces i el que només aspira a puntuar però vol tenir uns segons de glòria o una foto publicada fa dues voltes amb 10 quilos de gasolina, rodes noves i cap al tard, quan la pista és més calenta i té més goma, el temps surt tant o com no.

Però el que supera la hipocresia esportiva és la sobreactuació que es posa en marxa quan el cotxe torna als boxs. Tot l'equip tapant amb lones, planxes o paraigües la part posterior del monoplaça. Vagi bé o només mig bé. No sé què volen protegir, ni de qui. De la competència? Amb la tecnologia d'avui, obtenir imatges del monoplaça en marxa és tan fàcil com contactar amb un bon fotògraf, explicar-li què es vol i enviar-lo a la pista. Si els cotxes de Newey marquen el pas, podeu posar les dues mans al foc que a Ferrari, McLaren, Mercedes i algun equip més tenen imatges i recreacions virtuals de cada element nou. Amb el que s'hi juguen, no els vindrà del sou del fotògraf.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)