Que guanyi el més ràpid, és això?
Confio que la victòria de Sebastian Vettel a Suzuka serà ja ferma i inapel·lable. Ni la més recargolada de les confabulacions és capaç de culpar l'alemany de l'abandonament d'Alonso, de l'accident de Mark Webber en la sortida i d'haver matat Jesucrist, ara que hem descobert que va ser un català, l'altre dimoni de la humanitat. Vettel va fer la cursa tan sol, tan destacat, que per un dia no té culpa de res, perquè va córrer sol, perquè només va avançar doblats. Ja és fort que dissabte busquessin carregar-li el mort d'haver trinxat la volta ràpida d'Alonso quan l'únic que volia era apartar-se del mig.
Des de la salut esportiva només es pot desitjar que guanyi el millor. Ho sabrem en cinc curses però, per si de cas l'elegit no és el pilot de vermell que ha vist com el seu avantatge ha passat de 42 punts a 4 en cinc curses, ja tornem a sentir les excuses. No pot ser que quan Red Bull ha aconseguit de nou un cotxe superior tornem a mirar si l'aleró flexiona més o menys. A Red Bull li han perseguit, assetjat i gairebé vexat el seu enginy tècnic durant tot l'any i tot i això, torna a ser la referència al davant dels potentíssims equips McLaren i Ferrari. Però tampoc es pot buscar un culpable de cada circumstància de cursa. A Grosjean ja li han penjat la llufa permanentment, quan hi és pel mig i quan no hi és –com diumenge–, exactament com van fer en el passat amb Ralf Schumacher i Lewis Hamilton els dogmàtics de l'antic pilot blau, ara vermell. No, diumenge Grosjean no passava per allà.
L'altra estratègia deplorable és la dels ploramiques. Que Ferrari té una tartana, que fa sis curses que no hi ha evolució. La primera definició és incompatible amb un monoplaça que acaba segon a mans d'un pilot que feia dos anys que no pujava al podi. L'afirmació d'Alonso que no tenen millores és falsa: Ferrari ha provat peces noves en els últims grans premis. Altra cosa és que no els hagin anat bé. Potser és qüestió de preguntar-se com és possible que a la icona de la F-1 li costi tant avançar mentre els nouvinguts de Red Bull ho aconsegueixen amb tota naturalitat.