Twitter a l'estadi
HTC és un dels principals fabricants asiàtics de telèfons, una de les grans marques de l'univers Android. I acaba de fer públic un interessant estudi sobre els hashtags de Twitter i la Champions League. És a dir, sobre què piula la gent mentre hi ha partits de la màxima competició europea de futbol. Segons l'estudi, un terç –ep! un terç!– dels tweets enviats durant els partits de la Champions League van ser enviats des de dins dels estadis. Sorprenent.
Tots donàvem per fet que s'havia imposat això de la segona pantalla, i resulta que no. Que els que piulen intensivament són els que seuen a la graderia dels estadis. Que diries que tenen moltes menys possibilitats, en principi, d'avorrir-se i distreure's que no pas els que són al menjador de casa.
La tesi aquesta de la segona pantalla, famosa des de fa uns mesos entre els sociòlegs de la comunicació, diu que la gent està mirant la televisió al sofà, aquesta seria la primera pantalla, i mentrestant usa el mòbil o la tauleta com a segona pantalla, en la qual s'interrelaciona amb els altres. Comentant el partit, per exemple. El que sorprèn de la investigació d'HTC, però, és que, pel que sembla, i contra el que semblava, els que estan tothora pendents dels mòbils, de la segona pantalla, és la gent que hi ha al camp, als estadis, més que no la que s'està a casa. Estadísticament, vull dir.
I fent què? Doncs sembla que sobretot explicar que hi ha hagut un gol. Un fet que hauria de ser notablement conegut. Que ja és curiós. Abans, quan marcàvem ens abraçàvem i saltàvem de la cadira, però pel que diuen els senyors d'HTC sembla que cada vegada més quan marquem un gol fem una piulada. Que és un canvi sociològic important.
Això i fer-se fotos. Perquè diuen que la mà de fotos de gent dins l'estadi enviades per Twitter és enorme.