Opinió

Tornen els clàssics

Clubs tradicionals com el Marfil Santa Coloma i el BM Granollers han recuperat la posició preferent

L'afició del Mar­fil Santa Coloma torna a estar d'enho­ra­bona. Després de qua­tre anys d'absència, poden cele­brar que el seu equip tor­narà a jugar el play-off pel títol de lliga, reser­vat a aquells que aca­ben la fase regu­lar entre els vuit pri­mers clas­si­fi­cats. El cap de set­mana pas­sat, i quan fal­ten tres jor­na­des per dis­pu­tar, l'equip que diri­geix Xavi Pas­sa­rius es va asse­gu­rar la plaça després d'impo­sar-se al San­ti­ago Fut­sal 3-1 i refer­mar-se en el quart lloc de la clas­si­fi­cació de pri­mera, només superat pels tres grans del fut­bol sala esta­tal: l'Inter Movis­tar, el Barça i El Pozo Múrcia. Un fet que reflec­teix molt bé el retorn del club degà de la lliga a la pri­mera línia d'acció després d'uns anys difícils. I ho ha acon­se­guit amb aquells mit­jans que sem­pre l'han acom­pa­nyat: l'aposta pel plan­ter i una afició fidel. Actius que, una vegada esgo­tats aquells anys de vaques gras­ses i pro­jec­tes fona­men­tats només en els diners, tor­nen a ser els millors ali­ats per als clubs. De fet, sense anar més lluny, en l'última victòria del Mar­fil els autors del gols colo­mencs van ser Adolfo i Medina (2), juga­dors for­mats al plan­ter de l'enti­tat. A més, l'autor del gol del San­ti­ago –Hugo Sánchez– també prové del mateix plan­ter.

Aquest meres­cut res­sor­gir com­pe­ti­tiu també és tras­lla­da­ble a l'hand­bol amb el Fraikin BM Gra­no­llers com a clara com­pa­ració. Ter­cer en la lliga Aso­bal, en ple frec a frec amb el Natu­house la Rioja per la segona plaça –només hi ha un punt de diferència–, el club del Vallès Ori­en­tal torna a rei­vin­di­car a la pista un model i tra­dició men­tre altres pro­jec­tes s'han desin­flat al ritme de la crisi gene­ral. El temps, per tant, posa cadascú on li per­toca.

És evi­dent que l'ele­vada presència de juga­dors de la casa suposa el millor llaç de pro­xi­mi­tat entre l'equip i l'afició. Pel que fa al Mar­fil, els joves pro­ce­dents del seu plan­ter gai­rebé mono­po­lit­zen la plan­ti­lla del pri­mer equip, que en cada par­tit al pavelló muni­ci­pal de Santa Coloma rep el suport d'un nombrós públic, sigui quin sigui el rival. Una mena de vin­cle gai­rebé fami­liar del qual també he estat tes­ti­moni en alguna edició de la copa d'Espa­nya en què l'afició colo­menca ha estat de les més vis­to­ses entre les pre­sents a les gra­des. Aquest curs, després de qua­tre anys sense acon­se­guir-ho, el Mar­fil ha pogut tor­nar a una de les cites anu­als més espe­ra­des del fut­bol sala, cele­brada a mit­jan de març a Logro­nyo. Tot i caure en els quarts con­tra el poderós El Pozo (1-5). Ser-hi ja supo­sava una recom­pensa al bon paper en la lliga.

Per aque­lles dates, els de Pas­sa­rius ja arros­se­ga­ven la impor­tant baixa de Dani Sal­gado, el prin­ci­pal refe­rent ofen­siu de l'equip i encara màxim gole­ja­dor de la pre­sent lliga, que al mes de febrer va dir adéu pre­ma­tu­ra­ment a la tem­po­rada a causa d'un tren­ca­ment par­cial al tendó d'Aquil·les. No és l'únic cop rebut. La mort tot just arren­car el curs d'Eulo­gio García, històric tera­peuta i aju­dant de l'equip durant moltíssims anys, va ser molt sen­tida a Santa Coloma de Gra­me­net. Man­te­nir la bona línia de resul­tats i fer un bon paper en els recu­pe­rats play-off seria una bri­llant dedi­catòria.

A la vegada, a Gra­no­llers, l'equip d'hand­bol també afronta amb expec­tació la recta final de la cam­pa­nya. Ja poc més se li pot dema­nar a un grup en què els juga­dors de casa són pro­ta­go­nis­tes en col·labo­ració amb el pivot suec Nick­las Grunds­ten i el por­ter argentí Matías Schulz. Sub­cam­pi­ons el desem­bre de la copa Aso­bal –van caure en la final con­tra el tot­po­derós Barça–, els de Toni Gar­cia tenen ara unes set­ma­nes ben inten­ses i amb l'expec­ta­tiva d'aca­bar sub­cam­pi­ons de lliga i arro­do­nir-ho fent un bon paper en la final a qua­tre de la copa del Rei. Un balanç que els obri­ria la porta de la pro­pera la lliga de cam­pi­ons; sens dubte, el millor esce­nari per pre­miar i rei­vin­di­car els esforços dedi­cats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)