Opinió

Sindicats

L'esport estatal mereix estar en mans de qui està. I hi seguirà estant, pel que sembla

Cayetano Luis Martínez de Irujo Fitz-James Stuart, IV Duque de Arjona i XIV Conde de Salvatierra, Grande de España, era el president de l'Asociación de Deportistas (AD), fins que Antonio García-Plata el va rellevar amb uns mètodes que ara s'han demostrat il·legítims. L'actual president, exjugador professional de futbol sala, va confessar que havia falsificat 8 de les 21 signatures delegades d'un sufragi de 41, després que va guanyar i, després, va convocar unes eleccions amb la seva com l'única candidatura que hi concorria. Això va passar a la primavera, i ara, un comiat improcedent de dos treballadors (n'hi havia quatre), als qual el president del sindicat no volia indemnitzar, obliga l'associació a pagar 40.000 euros per ordre judicial.

García-Plata és president de l'Associació de Jugadors de Futbol Sala (AJFS), i un dels vocals de la seva junta, Luis Manuel Rubiales (AFE). Sí, un dels personatges que en temps no tan pretèrits ha amenaçat d'aturar la lliga de futbol amb els líders de la roja darrere seu, donant-li suport.

Banco Popular, Piel de Toro i Loterías havien de donar suport econòmic al sindicat (200.000 euros) amb l'aristòcrata com a president i mitjançant una col·laboració amb Juan Rosell, un d'aquells catalans que ens defensen a Madrid i que suposo que ara que tornem a estar en campanya electoral tornarà a dir-hi la seva. Amb el suport del Consejo Superior de Deportes (CSD), havien dissenyat el programa “España compite: en la empresa como en el deporte”, que ha desaparegut dels pressupostos de l'Estat per al 2016.

Només un estat amb el seu president comentant els partits del Madrid a l'emissora dels bisbes (i donant encara suport a Marta Domínguez) quan s'ha passat la legislatura darrere el plasma mereix que l'esport estigui en mans de qui està. I hi seguirà estant, pel que sembla.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció