Opinió

Revolució 3.0

Piqué tenia 35.000 persones de tot el món seguint el seu xou

Aquesta set­mana Gerard Piqué en va orga­nit­zar una de bona posant-se a eme­tre des de l'autobús del Barça després del par­tit con­tra el Rayo Valle­cano. Piqué va fer ser­vir una eina de Twit­ter que es diu Peris­cope i que per­met eme­tre des de qual­se­vol telèfon mòbil un vídeo en directe que els usu­a­ris de Twit­ter poden seguir en temps real. En qüestió de segons Piqué tenia 35.000 per­so­nes de tot el món seguint el seu xou, en el qual ens va pre­sen­tar alguns dels seus com­panys de vehi­cle i ens va expli­car i mos­trar el que sopa quan aca­ben els noranta minuts. El defensa del Barça –i cone­gut empre­sari tec­nològic– va expli­car que pensa fer, si pot, cada set­mana això de recórrer al Peris­cope i va insi­nuar que era una espècie de res­posta als can­vis que hi ha hagut recent­ment en la relació amb els peri­o­dis­tes i amb l'afició, espe­ci­al­ment en els des­plaçaments. Piqué, doncs, ha tirat pel dret i és sor­pre­nent com­pro­var que, segons les xifres que s'han fet públi­ques, des del seu telèfon mòbil ell sol va acon­se­guir tenir més espec­ta­dors que el pro­grama de la tele­visió pública que par­lava del par­tit en aquell mateix moment. Ja sabem que la tec­no­lo­gia està can­vi­ant les coses d'una manera molt acce­le­rada. Els peri­o­dis­tes fa anys que hi estem ave­sats. Els fut­bo­lis­tes ara si s'hi dedi­quen ens podrien donar sor­pre­ses. Un altre exem­ple: el juga­dor del Chel­sea Eden Hazard va mar­car un gol espe­ci­al­ment difícil en un entre­na­ment. El juga­dor belga, que encara no ha mar­cat cap gol ofi­cial aquesta tem­po­rada, va fer aque­lla jugada tan difícil de xutar amb l'exte­rior del peu des del dar­rere de la por­te­ria i fer entrar el baló gràcies a un efecte parabòlic. I com ho hem sabut, si això era un entre­na­ment? Doncs perquè un com­pany seu ho va fil­mar amb el mòbil i ho va llançar imme­di­a­ta­ment per Vine, una altra de les eines que fan furor. Vine i Peris­cope són pla­ta­for­mes que apun­ten una revo­lució en les for­mes de comu­ni­car i en el poder mediàtic. I l'esport fa tota la impressió que ho ha des­co­bert...

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)