Editorial

L'EDITORIAL

Una marató que no para de créixer

El prestigi de la marca de Barcelona arreu del món fa que aquest sigui un esdeveniment destinat a superar-se cada any

La marató de Barcelona va demostrar ahir que viu un bon moment de salut, el millor de la seva història. A poc a poc, la cursa, que simbolitza la distància més icònica per als fondistes professionals i també per als atletes populars, s'ha anat fent un lloc entre les millors del rànquing europeu, almenys amb el nombre de participants. El 2015 només les de París, Berlín, Roma i Estocolm van estar per sobre. Però Barcelona, com a ciutat absolutament emergent en l'àmbit mundial, té encara més camí per recórrer. Ho va dir ahir la comissionada d'Esports de la ciutat, Maite Carranza, que ja va admetre que l'objectiu a mitjà termini és arribar als 30.000 inscrits. La marca turística que sempre acompanya Barcelona, el clima mediterrani, la història de la ciutat i els monuments més coneguts són factors que han d'empènyer la marató cap amunt amb una organització que sempre s'ha proposat uns objectius ambiciosos.

La marató i les curses de fons en general també són un dels fenòmens que més fan veure que la integració és possible a través de l'esport. Així, que el domini dels atletes africans sigui absolut tant en la categoria masculina com en la femenina no ha de ser llegit com un factor negatiu. Només busquen un futur millor en països on els índexs de pobresa fan feredat. I també són, és clar, un al·licient per als fondistes de casa nostra.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)