Opinió

Clar i asturià

Ve fresc de les vacances, però fóra sensacional que aquesta actitud i aquest tarannà perdurés tota la temporada

Pri­mera roda de premsa de Luis Enri­que en el seu ter­cer pro­jecte espor­tiu. Vint-i-tres pre­gun­tes i vint-i-una res­pos­tes. El tècnic ha par­lat de tots els temes excepte dos, la cam­pa­nya enge­gada pel Bar­ce­lona a favor de Leo Messi (ha dit que estava a Costa Rica pre­nent el sol. Quina enveja! Tran­quil. No et vas per­dre res), i sobre la can­di­da­tura d'Ángel Villar per ser pre­si­dent de la UEFA (no li interessa res, ni Villar ni la UEFA. No m'estra­nya).

De la resta de temàtiques Barça, con­tun­dent. Tema u, el por­ter: d'aquí no surt ningú sense ras­car-se la but­xaca. Clàusula, o calma i tran­quil·litat. Aquest assumpte gri­nyola. Ni Ter Ste­gen ni Bravo accep­ta­ran la suplència a la Lliga, així que després de la pri­mera con­versa amb Luis Enri­que tots dos ho tin­dran clar. Fa l'efecte que a la por­te­ria del Barça, durant el mes d'agost, hi haurà movi­ments no espe­rats. Tema dos, Masc­he­rano. Després de l'adéu d'Alves (excel·lent dis­curs de comiat i agraïment de l'entre­na­dor cap a l'ara juga­dor de la Juven­tus), ines­pe­rat ha dit, no vol fer broma amb Masc­he­rano. Que el reno­vin ja. Avís a nave­gants. Tema tres, el late­ral dret. Voleu dir que amb Sergi Roberto (un inex­pert) i Aleix Vidal (un altre) la demar­cació està ben coberta per fer obli­dar una màquina com Alves? Doncs sí. Paraula de Lucho. Tema qua­tre: Sam­per. El club havia dit que el mig­cam­pista català seria fut­bo­lista del pri­mer equip, però ahir l'entre­na­dor va posar tot­hom a lloc: el mig cen­tre es que­darà si el veu pre­pa­rat. I si no, el cedirà. Tot el con­trari que Arda Turan, tema cinc. Es queda. El vol. Hi con­fia. Té clar que aquesta tem­po­rada serà bona per a ell. Tot­hom debat sobre la con­veniència de la seva sor­tida, però Luis Enri­que ho ha expli­cat amb clare­dat. Punt i final a la polèmica amb el juga­dor turc. Tema sis: Messi. Amb un parell de nas­sos ha dit que per al fut­bol és una pena que el 10 deixi la selecció d'Argen­tina, que per als afi­ci­o­nats argen­tins, també... però com a entre­na­dor del Barça està molt con­tent! Tu diràs! Cada retorn de viatge ha estat un drama! Ano­eta, el pri­mer any; el Barça-Real Madrid, el segon... Tema set: el quart davan­ter. Un altre toc d'atenció: no ha vin­gut Nolito i ara no es pot fallar. Vol un home amb gol encara que no tin­gui molt de fut­bol, que sigui expert a l'àrea, ràpid de movi­ments i d'exe­cució... Fa més olor de Gameiro que de Vietto. Ho veu­rem, però ha de ser sí o sí. I tema vuit: la seva reno­vació. Luis Enri­que acaba con­tracte i no hi ha motiu per pen­sar en un canvi de tècnic. Tri­plet més pòquer és igual a màxim ren­di­ment, o sigui, a merei­xe­dor de con­ti­nuar. Doncs no. Hau­rem d'espe­rar al final de tem­po­rada per resol­dre aquest dubte. El que tenim clar és que només es con­tem­plen tres esce­na­ris: o el fan fora perquè la tem­po­rada no surt bé, o plega per pren­dre's un any sabàtic, o renova. El que no pot pas­sar és que surti de Can Barça per can­viar de club. Amén.

Luis Enri­que ha par­lat clar i, fins i tot, ha permès debats de fut­bol. Ve fresc de les vacan­ces però fóra sen­sa­ci­o­nal que aquesta acti­tud i aquest tarannà per­durés tota la tem­po­rada. En la con­versa pacífica, en la relació natu­ral peri­o­dista-entre­na­dor, amb el res­pecte per ban­dera en totes les direc­ci­ons es viu millor. Tots. Ells i nosal­tres. I segur, també, l'afi­ci­o­nat del Bar­ce­lona.

Jocs Olímpics de Rio

Cata­lans per aquí i per allà, amb la selecció espa­nyola i amb d'altres com­bi­nats. Un cop més, enveja. I grossa. Tenim pressa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.