Opinió

El Barça i els esports

L'oportunitat del Barça per ser el club més important del planeta en els propers deu anys depèn d'enriquir la seva identitat pròpia per ser més singular

1. És indis­cu­ti­ble que les fins avui deno­mi­na­des sec­ci­ons del Barça han estat un pun­tal per gene­rar un club més plu­ral i gua­nya­dor. Tra­di­ci­o­nal­ment, els equips de bàsquet, hand­bol, fut­bol sala, hoquei... han donat títols naci­o­nals, esta­tals i euro­peus i, per tant, dies de glòria als bar­ce­lo­nis­tes; cada esport té juga­dors lle­gen­da­ris (Epi, Solozábal, Jiménez, Grau, Sagalés, Bar­ru­fet, Masip, Bor­regán) que han fet vibrar el Palau i han engran­dit la història del Barça. Al cap­da­vall, tenir en diver­sos esports equips que com­pe­tei­xen en l'elit euro­pea és un honor.

2. Aquesta iden­ti­tat plu­ri­es­por­tiva, aquesta pro­posta de club gran, con­trasta amb les dinàmiques defi­citàries dels equips espor­tius que no són el fut­bol. És a dir, és la força del fut­bol la que fa via­ble que els altres esports puguin comp­tar amb uns pres­su­pos­tos més gene­ro­sos, fet que per­ment tenir un avan­tatge res­pecte a altres com­pe­ti­dors locals. Aquesta és una rea­li­tat de la qual se sol par­lar poc, perquè és incòmoda, però pre­ci­sa­ment, sense un bon diagnòstic, serà més com­pli­cat enfor­tir la iden­ti­tat de club plu­ri­es­por­tiu.

3. Pen­sant a llarg ter­mini i amb l'objec­tiu de garan­tir la via­bi­li­tat del bàsquet, el fut­bol sala, l'hand­bol, l'hoquei... és impres­cin­di­ble crear lli­gues euro­pees que enfor­tei­xin la com­pe­ti­ti­vi­tat, la gene­ració d'ingres­sos a través de drets tele­vi­sius i de patro­ci­na­dors i l'interès dels afi­ci­o­nats i espec­ta­dors. Alhora, cal reforçar i redo­blar els esforços pel model propi de la Masia, impul­sar el talent intern des de baix, inten­tar que sor­gei­xin grans espor­tis­tes del plan­ter, ja que és la millor manera d'acon­se­guir una plan­ti­lla de pri­mer nivell.

4. Con­cep­tu­a­lit­zar els esports que engloba el Barça com a sec­ci­ons pot ser un dels prin­ci­pals impe­di­ments per al seu desen­vo­lu­pa­ment natu­ral. Evi­dent­ment, la iden­ti­tat blau­grana ha de ser com­par­tida, però seria bo dotar de més auto­no­mia cada esport, fomen­tar cri­te­ris orga­nit­za­tius basats en l'excel·lència i apro­fi­tar la marca Barça per desen­vo­lu­par eco­no­mies d'escala.

5. L'opor­tu­ni­tat de crei­xe­ment del Barça com a club més impor­tant del pla­neta en els pro­pers deu anys és indis­cu­ti­ble i, de ben segur, depèn d'enri­quir la seva iden­ti­tat pròpia, per ser més sin­gu­lar, per esde­ve­nir una pro­posta atrac­tiva i sòlida i, sens dubte, un model plu­ri­es­por­tiu robust i gua­nya­dor és un model únic i irre­sis­ti­ble que val la pena posar en valor.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)