Sabadell

1.000 socis menys en només dues temporades

Sabadell. 3.011 són els abonats del conjunt arlequinat, que ha patit un descens significatiu en la seva massa social respecte al curs passat (3.578) i l'any de la tornada a segona divisió (4.013)

La baixada de socis sembla no tenir aturador al Sabadell. El conjunt arlequinat va gaudir d'un pic d'abonats la temporada del retorn a la segona A (4.013 abonats) però ha quedat en no res en tan sols dos cursos. 3.011 socis és la xifra d'abonats que l'entitat té a sobre de la taula, quan està a punt d'esgotar la campanya de mig curs. Tot i els intents d'evitar la davallada reduint els preus i amb campanyes infructuoses en quantitat i qualitat, l'equip continua sense arribar a la ciutat (al voltant d'un 1% de la població són socis).

Els arlequinats són actualment el tercer pitjor equip en abonats de la segona A, en una classificació on no compten els filials. Només el Numància (Sòria té una població de 40.000 habitants) i l'Alcorcón (169.000) estan per sota. Sabadell, en canvi, és una ciutat de més de 200.000 habitants amb una història esportiva prou latent. Dins de la capital del Vallès Occidental existeix una entitat que volta els 26.000 socis (Club Natació Sabadell) i el Barça, per exemple, també se n'aprofita amb 1.781 socis sabadellencs.

Tampoc és que les xifres millorin en assistència a la Nova Creu Alta. Havent passant l'equador del curs, a l'estadi hi van 3.401 persones de mitjana. Amb assistències per sota dels 2.000 i amb pics de més de 4.000 com els últims partits contra el Castella i la Ponferradina (en aquest últim les invitacions van volar).

Millors recaptacions

La baixada de preus pensada per l'anterior consell no ha funcionat perquè el Sabadell ha baixat en 500 socis, igual que el curs passat. La reducció en el preu de les entrades, en canvi, sí que ha servit perquè, segons fonts del club, es recapten més diners que durant l'any anterior en el taquillatge. El club també està augmentant les vendes de marxandatge. Consideren tot un èxit els punts de venda a l'estadi els dies de partit.

Aquests beneficis econòmics, però, no amaguen que el Sabadell en el camí de la segona A hagi perdut un quart dels socis aconseguits amb l'ascens de la categoria. La nul·la política comunicativa no s'ha solucionat tampoc en el mandat de Sakamoto i l'entitat s'ha preocupat més d'arribar al Japó (amb el disseny i el llançament d'una pàgina web nova en japonès) que de continuar penetrant al Vallès.

LA CIUTAT

L'equip continua sense arribar a la ciutat (prop d'un 1% de la població són socis)

ASSISTÈNCIA

A la Nova Creu Alta hi van 3.401 persones de mitjana, el cinquè pitjor registre

COMUNICACIÓ

El club s'ha preocupat més d'arribar al Japó que de penetrar al Vallès
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)