Territorial
Creant marca
L'Alella, de tercera catalana, ha encarregat un estudi de màrqueting basat en l'NBA per canviar l'escut i els colors
L'Alella, equip de tercera catalana, vol ser pioner en el futbol. El conjunt maresmenc ha iniciat una etapa que té com a horitzó el 2022, any del centenari, per transformar una entitat que estava molt tocada. Per això, el seu vicepresident i gran artífex de la transformació de l'entitat, el periodista Manel Domínguez, ha iniciat un procés a partir d'un estudi de màrqueting pel qual ha canviat els colors, l'escut i, per extensió, tota la gestió de l'entitat.
“Érem l'últim recurs per als nens que volien jugar a futbol a la comarca, per això havíem de canviar l'entitat”, reconeix el president, Joan Vidal, que va demanar a Manel Domínguez entrar en la junta directiva. “Volia transformar l'entitat. Fer un nou model de club, amb un projecte que arribi fins al 2022 treballant amb calma i establint un model esportiu, de negoci i social. Ser un equip modern”, explica Domínguez, que va ser creador de COM Ràdio i durant molts anys secretari de la classe Optimist de la Federació Catalana de Vela.
“Teníem el mateix escut des de feia quaranta anys i necessitàvem que els nens i la gent jove que forma part del club s'hi identifiqués. Aleshores vam estudiar la imatge dels clubs de la Bundesliga, la Premier, l'LFP i la Lega, també d'alguns equips de l'NBA i hem dissenyat el nou escut”, relata Domínguez. Aquest conté les quatre barres, l'ala d'Alella apuntant cap amunt, amb quatre puntes i l'any de fundació. “A més, hem canviat la localització de l'escut, que normalment és al cor i l'hem situat al centre del pit, on hi ha l'ànima: perquè el cor s'atura, però l'ànima és eterna”, manifesta.
Tot plegat, per quins objectius? “Volem ser una referència a la comarca però fomentant els valors, la formació social i humana i l'esport”, diu Domínguez, que també ha volgut canviar la gestió organitzativa del club: “Hem creat un consell assessor amb diferent gent de la societat d'Alella perquè opinin i creem sinergies que vinculin tot el poble amb l'entitat”. Entre ells hi ha l'exjugador de bàsquet de l'ACB Quique Andreu, pare d'un jugador del benjamí. L'entitat busca vincular les escoles de la ciutat al seu projecte.
Però no només en l'àmbit públic, sinó que l'entitat també ha traçat un pla per atraure inversió privada. “Necessitem un club sense deutes i demostrar a les empreses que som capaços de gestionar els nostres propis recursos. Aquesta serà la manera que, en un futur, hi puguin invertir i apostin per nosaltres”,
assegura el vicepresident.