Volen llicència per guanyar
Fórmula 1. Hamilton encapçala les dues sessions lliures del GP de la Xina, però en la segona Räikkönen s’hi acosta a tot just 0.007 segons
Set mil·lèsimes de segon –0.007– és la minsa llicència per guanyar que es disputen Lewis Hamilton i Kimi Räikkönen després dels entrenaments lliures del GP de la Xina. En un traçat amb llargues rectes i també revolts llargs que demanen tota la càrrega aerodinàmica possible –cosa que penalitza la velocitat punta–, el pilot anglès de Mercedes va fer el millor temps en les dues sessions. Es va refer així del daltabaix de Bahrain, la setmana passada, quan les fletxes de plata no van liderar cap sessió, ni lliure ni cronometrada, per primer cop en l’era híbrida de la F-1 (des del 2014).
Tanmateix, en la segona sessió de Xangai Räikkönen s’hi va acostar prou perquè la cursa pugui tenir tota l’emoció d’un dels llargmetratges del cèlebre agent secret de Sa Majestat. El finlandès continua amb el seu excels estat de forma en l’arrencada del curs. Ahir va ser segon tant al matí com a la tarda, i va tornar a avantatjar el seu company Sebastian Vettel (només sisè i quart) el divendres, igual que a Austràlia i Bahrain. “Estic prou content amb les sensacions del cotxe”, va dir Kimi. “Estem força igualats, però el cotxe encara no està on jo vull”, va puntualitzar Vettel. L’alemany, però, sempre ha aconseguit capgirar la situació, i és el líder del mundial havent guanyat les dues curses disputades.
Tàctica oberta
Si tornés a fer-ho a la Xina, el marcador del començament del curs seria d’escàndol (Ferrari 3, Mercedes 0). Com sempre, l’estratègia serà fonamental. A Xangai fa fred i ahir va ploure a les acaballes de la segona sessió, la qual cosa va esguerrar les simulacions de cursa. L’estat de la pista, que no s’utilitza gaire, va provocar sengles passades de frenada de Hamilton, Vettel i Kimi al sisè revolt, i també una virolla de l’anglès en l’onzè. Diumenge es preveu que no plogui, però la tàctica és molt oberta, perquè ahir els equips capdavanters van fer tirades llargues amb els tres compostos (ultratou, tou i mitjà), preveient que en la cursa qualsevol dels tres pot ser decisiu, com ho va ser el mitjà a Bahrain.
Més incidents amb les rodes
La FIA ha multat McLaren amb 5.000 euros després que Stoffel Vandoorne s’aturés durant la segona sessió amb una roda solta. És el tercer gran premi seguit amb incidents semblants: a Austràlia, els Haas van haver de plegar amb sengles rodes mal collades, i a Bahrain, la setmana passada, Räikkönen va quedar a l’estacada divendres i en la cursa un mecànic va sortir amb una cama trencada. Segons va explicar ahir Ferrari, un sensor va interpretar que la roda havia estat canviada quan no era així i va donar el llum verd.
Notícies
Dilluns,6 maig 2024