Segon títol de Verstappen
Fórmula 1. El neerlandès guanya el GP del Japó sota la pluja, i la sanció de cinc segons a Leclerc, que acaba segon i perd un lloc, el fa campió mundial un cop la cursa ha finalitzat
El segon títol mundial de Max Verstappen va arribar en un GP del Japó amb molta pluja, una aturada de la cursa d’un parell d’hores pel mal estat de la pista i un final d’incertesa, en què, primer, no, després, sí, altre cop, potser no i, finalment, sí va ser el campió. El neerlandès de Red Bull va revalidar el títol en guanyar al circuit de Suzuka sota la pluja i en una cursa en què es van completar poc més de la meitat de les voltes després d’estar aturada més de dues hores per una bandera vermella per les males condicions de la pista.
Quan va guanyar la prova, Max Verstappen sabia que no era campió, perquè no havia fet la volta ràpida i Charles Leclerc havia finalitzat segon i, a més, no sabia si li donarien tots els punts. La sanció de cinc segons al monegasc de Ferrari per no fer la darrera xicana el va fer baixar a la tercera posició i, en les entrevistes a la pista, li van dir que era campió i ho va celebrar amb l’equip. El no va tornar per algunes interpretacions del reglament que deien que, com que només s’havia fet la meitat de les voltes, no se sumaven la totalitat dels punts (25 el primer, 18 el segon i 15 el tercer). La interpretació correcta de la federació internacional sí que li va donar tots els punts, perquè la cursa va finalitzar dins les tres hores més una volta reglamentàries i no va quedar aturada. Com que queden 112 punts en joc i té un avantatge de 113 i 114 sobre els rivals, es va emportar el títol.
La cursa es va iniciar sota una intensa pluja i, en la primera volta, Carlos Sainz va perdre el control del seu Ferrari i va anar contra la tanca. El monoplaça va rebotar i va quedat amb el morro dins la pista i els rivals van anar passant molt a prop. Va sortir el cotxe de seguretat i, poc després, es va mostrar la bandera vermella.
Una grua a la pista
Per intentar treure el Ferrari de la pista, va sortir una grua quan encara estaven passant monoplaces. Pierre Gasly, que havia entrat a box perquè amb l’accident de Carlos Sainz un cartell de publicitari havia caigut sobre l’Alpha Tauri, se la va trobar de cop quan intentava atrapar el grup. Pràcticament en el mateix moment, es va mostrar la bandera vermella. Això va crear molta polèmica durant les dues hores d’aturada. Els pilots ho van comentar i van recordar l’accident mortal de Jules Bianchi, l’any 2014 en aquest mateix circuit, quan va xocar contra una grua que estava retirant un altre monoplaça.
Soc campió mundial? Segur?
El mateix Max Verstappen es pensava que no era campió mundial quan era a la sala de darrere el podi per sortir a rebre el trofeu com a guanyador del gran premi. Abans, en l’entrevista al final de cursa, li havien dit que ho era i ho havia celebrat amb l’equip, però després li havien dit que no. Quan per fi van dir que sí, que ho era, ho va preguntar dues vegades més i semblava que no s’ho creia definitivament, fins que li van donar el trofeu.
En la roda de premsa posterior, el neerlandès va explicar: “És clar que és una sensació tremenda, molt esbojarrada, ja que no esperava ser campió del món quan he travessat la meta.” I va afegir-hi el perquè de la seva incertesa: “No sabia si només donarien la meitat dels punts. No tenia clar quants punts havia sumat.” Max Verstappen també va manifestar: “Si mirem enrere, ha estat un any increïble. Estic molt agraït a tothom de l’equip, que han treballat durament. Estic molt orgullós del que hem aconseguit.”