Motociclisme

MOTOR / CAMPIONAT DEL MÓN DE MOTOCICLISME

Semàfor verd, gas a fons

Les curses tornen a ser aquí amb la inauguració del mundial a Qatar

La pretemporada fa visualitzar un sensacional campionat de Moto GP

En espera de la resposta de Rossi, Stoner, Lorenzo i Pedrosa aspiren al títol

Jorge Lorenzo
«Tenim una moto més competitiva i més ràpida que l'any passat, però ells també. No em considero el favorit per ser el campió. Haurem de treballar de valent»
Toni Elias
«No estic content amb la pretemporada, però estem treballant molt bé i si mantenim la concentració estic segur que els resultats arribaran. Hem trobat bones solucions en el xassís, però tenim problemes en la part del darrere»
Casey Stoner
«Segur que Pedrosa i Lorenzo estaran al davant, però Dovizioso està millorant i també Simoncelli i Ben Spies podrien augmentar la competència. Amb Rossi crec que haurem d'esperar una mica»
Andrea Dovizioso
«Hem de pensar en el títol perquè tenim totes les possibilitats per fer-ho. Pel que hem vist en la pretemporada ens falta millorar coses per estar a l'altura de Pedrosa i Stoner, però tinc confiança»
Valentino Rossi
«No estem tan lluny com sembla, tot i que encara ens queda molta feina per fer, tant amb la moto com amb mi, perquè l'espatlla no té encara la possibilitat de suportar dos dies intensos de feina»
Marco Simoncelli
«La Honda és la millor moto, he millorat com a pilot i l'equip també ha millorat. Estic content i confiat: tenim les eines per ser competitius des del primer dia»

No can­tem victòria que és de mala edu­cació i escassa garan­tia de res. Però hi ha molts indi­cis per pen­sar que la som­nolència no emmar­carà la cin­quena i última tem­po­rada de les 800cc en el cam­pi­o­nat del món de Moto GP. El retorn de les 1000cc per al 2012, llar­ga­ment anun­ciat i que per a la majo­ria d'afi­ci­o­nats hau­ria de sig­ni­fi­car una revo­lució –en els paràmetres que el terme denota en la moder­ni­tat, diguem-ho tot–, podria tenir un pri­mer esbós cre­a­tiu aquest 2011. Perquè si el tarannà evo­lu­tiu de les fàbri­ques queda fre­nat pel fet de ser l'últim any de 800cc, l'esce­nari que ens ha dibui­xat la pre­tem­po­rada fa pen­sar en un cam­pi­o­nat sen­sa­ci­o­nal.

Tots els anys que Dani Pedrosa ha picat pedra sem­bla que tenen la seva recom­pensa, i no només les Honda d'HRC volen sinó que les «satèl·lit» –i aquí les come­tes també s'han de lle­gir– no es que­den enrere. La M1 de Yamaha no ha anat mala­ment en els tests d'hivern, però sem­bla que d'entrada surt al dar­rere del seu gran rival. És a dir, pre­sumpte situ­ació d'infe­ri­o­ri­tat per a l'actual campió del món, Jorge Lorenzo, de bon inici. Tot ple­gat amb la incògnita de veure fins on és capaç d'arri­bar Valen­tino Rossi en el seu pri­mer any amb la unànime­ment indo­ma­ble Des­mo­se­dici. Si no res­pons, és clar, al nom de Casey Sto­ner.

Tren­cant el cronòmetre.

Jus­ta­ment l'aus­tralià, en el seu retorn a Honda després de qua­tre anys i un títol mun­dial (2007), ha estat l'home dels focus en el punt mort entre tem­po­ra­des. Des dels pri­mers entre­na­ments ofi­ci­als de Sepang la pri­mera set­mana de febrer, el pilot de South­port ha anat ràpid, molt ràpid. Con­cen­trat, rela­xat i adme­tent sense dir-ho la bene­dicció de tor­nar a pilo­tar una moto nor­mal, ha aca­bat sem­pre sent pri­mer o segon, no només en volta ràpida sinó, el que real­ment importa, en ritme. Per això, pel talent innat i per anar a cavall de la millor moto, és per molts el gran favo­rit. Més que el seu com­pany Dani Pedrosa, més fins i tot que l'actual campió del món, Jorge Lorenzo.

El mallorquí, igual que tot l'equip Yamaha, va aban­do­nar Sepang després dels segons entre­na­ments ofi­ci­als –últim cap de set­mana de febrer– pre­o­cu­pat. Qua­tre Honda i el seu com­pany Spies van aca­bar al davant i, com reco­nei­xia, calien millo­res per sor­tir en igual­tat de con­di­ci­ons. En els entre­na­ments del cap de set­mana pas­sat, ja a Losail, però, el progrés va ser nota­ble, i Lorenzo va ser capaç de por­tar un bon ritme durant mol­tes vol­tes. El pro­blema: que els altres també van anar millor. La garan­tia del mallorquí en cursa –pocs l'igua­len en la capa­ci­tat per rever­tir situ­a­ci­ons ni en els finals de car­rera– fa ser opti­mis­tes els seus incon­di­ci­o­nals.

Un visió som­ri­ent que tant Pedrosa com els seus també pro­jec­ten. Per al de Cas­te­llar aquesta ha estat la millor pre­tem­po­rada des que és a Moto GP, tant física­ment com tècni­ca­ment. La moto no és per­fecta, però no sem­bla estar-ne gaire lluny –ell i Sto­ner van bai­xar, per pri­mer cop en la història, dels 2 minuts a Sepang–. La seva feina aquests anys, espe­ci­al­ment en la pri­mera part del pas­sat –en la segona, la Honda ja era la millor moto–, té resul­tats. S'ha par­lat de l'embra­gatge i de la caixa de can­vis com a raó d'aquesta supe­ri­o­ri­tat, però no es passa del dar­rere al davant només per una vari­a­ble. Pedrosa ha anat tan ràpid com Sto­ner i, a diferència del seu nou com­pany, i com en ell és habi­tual, amb un pilo­tatge molt més fi i quirúrgic.

Tot el con­trari que Rossi amb la Ducati. L'italià, encara reper­cu­tit de l'ope­ració a l'espat­lla, ha patit com mai abans. No per anar ràpid, sinó sim­ple­ment per pilo­tar. Els esbu­fecs i les cares de pre­o­cu­pació l'han acom­pa­nyat aquesta pre­tem­po­rada, en què aca­bar entre els deu pri­mers i a menys d'un segon de les HRC ha estat el màxim per al nou vega­des campió del món. Més d'hora que tard, se l'espera al cap­da­vant, sense obli­dar que en la seva pri­mera tem­po­rada amb Yamaha, després d'un hivern molt difícil, va ini­ciar el cam­pi­o­nat amb victòria –això, aquí, seria llui­tar pel podi.

Una altra rea­li­tat.

De la resta de la gra­e­lla s'ha de comp­tar amb Simon­ce­lli i Aoyama –els pilots de l'equip Honda Gre­sini amb tracte de fàbrica pre­fe­ren­cial– amb Andrea Dovi­zi­oso i Ben Spies en la cons­tant lluita pel podi. En canvi, la tem­po­rada de retorn de Toni Elias a l'elit després de ser pro­cla­mat campió del món de Moto 2 es pre­veu molt dura. Pel que s'ha vist, la seva és una Honda de fireta i, després d'un any llui­tant per vèncer, aca­bar entre els deu pri­mers en els millors dies ja serà molt. Com a mínim d'inici.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)