Fórmula 1

MOTOR

GRAN PREMI D'ALEMANYA DE FÓRMULA 1

Vettel comença el compte enrere

Acaba fora del podi per primer cop aquest any però només cedeix 3 punts

Hamilton venç i Alonso demostra que Ferrari té presa la mida als Red Bull

Webber completa el podi i bat per primera vegada el seu company

L'estratègia de dues aturades no dóna punts a Alguersuari en aquesta ocasió

Si dels resultats de la cursa anterior i el triomf de Fernando Alonso, dues setmanes abans a Silverstone, no se n'havien pogut treure conclusions definitives a causa de les particulars circumstàncies en què es va desenvolupar aquella prova –declarada de mullat i, per tant, sense obligatorietat de muntar els compostos durs dels pneumàtics quan la pista es va eixugar totalment–, ahir, al circuit de Nürburgring, amb temperatura freda però sense la tan anunciada pluja, es van poder observar coses tan interessants com que Sebastian Vettel ja ha començat el compte enrere cap al seu segon títol mundial o que, per fi, Ferrari i McLaren tenen la mida presa a Red Bull a ritme de cursa.

Per primera vegada aquest any, Vettel no va acabar en el podi –i precisament en el gran premi de casa això ha de ser de mal pair– i va ser Mark Webber, el seu company, qui va mantenir la presència de Red Bull en els llocs d'honor per dotzena vegada consecutiva, incloent-hi les dues últimes curses de l'any passat. Malgrat els problemes de frens que el van afectar en la primera part de la prova, Vettel només va cedir tres punts al capdavant de la classificació. Haurien pogut ser cinc, però el desencert estratègic de Ferrari en l'última aturada de Felipe Massa –simultàniament amb la de l'alemany i a l'última volta– en va fer guanyar al vigent campió un parell pels quals havia lluitat sense èxit a la pista; una altra evidència de l'evolució que ha fet Ferrari. Amb 25 menys en joc, balanç del tot positiu per a Vettel.

I també positiva és la perspectiva d'una segona meitat de campionat més oberta, amb Ferrari i McLaren capaços de plantar cara als fins ara poc menys que intocables Red Bull, tot i que si continua havent-hi diversitat de vencedors, Vettel anirà dient-ne bé. Això sí, mentre que Hamilton va fer una gestió impecable dels dos tipus de pneumàtics –aquesta va ser la clau de la cursa–, Alonso va tornar a evidenciar que amb els compostos durs el Ferrari continua en inferioritat. L'asturià els va muntar a les set últimes voltes i Hamilton va poder respirar amb força més tranquil·litat que fins a aquell moment i va veure obertes les portes cap al seu segon triomf d'aquest any. Una victòria que li feia bona falta al pilot anglès després d'haver acumulat decepcions en els quatre grans premis anteriors.

Jaume Alguersuari no va poder puntuar per quarta vegada consecutiva. El barceloní va tornar a apostar per una estratègia de menys aturades per canviar rodes –dues–, però no li va servir per entrar entre els deu primers.

CLASSIFICACIONS

Gran Premi d'Alemanya
1r L. Hamilton (McLaren-Merc.).
1h37:30.334
2n F. Alonso (Ferrari)
a 3.980
3r M. Webber (Red Bull-Renault)
a 9.788
4t S. Vettel (Red Bull-Renault)
a 47.921
5è F. Massa (Ferrari)
a 52.252
6è A. Sutil (Force India-Mercedes)
a 1:26.208
7è N. Rosberg (Mercedes)
a 1 volta
8è M. Schumacher (Mercedes)
a 1 volta
9è K. Kobayashi (Sauber)
a 1 volta
10è V. Petrov (Renault)
a 1 volta
11è S. Pérez (Sauber-Ferrari)
a 1 volta
12è J. Alguersuari (T. Rosso-Ferrari)
a 1 volta
13è P. di Resta (F. India-Mercedes)
a 1 volta
14è P. Maldonado (Williams-Coswor.)
a 1 volta
15è S. Buemi (Toro Rosso)
a 1 volta
16è H. Kovalainen (Lotus)
a 2 voltes
17è T. Glock (Virgin-Cosworth)
a 3 voltes
18è J. d'Ambrosio (Virgin-Cosworth)
a 3 voltes
19è D. Ricciardo (HRT-Cosworth)
a 3 voltes
20è K. Chandok (Lotus)
a 4 voltes
Abandonaments
N. Heidfeld (Renault)
volta 10
R. Barrichello (Williams-Cosworth)
volta 23
J. Button (McLaren-Mercedes)
volta 42
18è V. Liuzzi (HRT-Cosworth)
volta 44
Volta ràpida
L. Hamilton, 1:34.302 (196,526 km/h)
v. 59
Líders successius
Hamilton, v 1 a 14; Webber, v. 15 a 29; Alonso, v. 30; Hamilton, v. 31 a 51; Alonso, v. 52 i 53; Hamilton, v. 54 a 60.
Campionat de pilots
1r Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
216
2n Mark Webber (Red Bull-Renault)
139
3r Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
134
4t Fernando Alonso (Ferrari)
130
5è Jenson Button (McLaren-Mercedes)
109
6è Felipe Massa (Ferrari)
62
7è Nico Rosberg (Mercedes)
46
8è Nick Heidfeld (Renault)
34
9è Michael Schumacher (Mercedes)
32
10è Vitali Petrov (Renault)
31
11è Kamui Kobayashi (Sauber-Ferrari)
27
12è Adrian Sutil (Force India-Mercedes)
18
13è Jaume Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari)
9
14è Sergio Pérez (Sauber-Ferrari)
8
15è Sébastien Buemi (Toro Rosso-Ferrari)
8
16è Rubens Barrichello (Williams-Cosworth)
4
17è Paul di Resta (Force India-Mercedes)
2
Campionat de constructors
1r Red Bull-Renault
355
2n McLaren-Mercedes
243
3r Ferrari
192
4t Mercedes
78
5è Renault
66
6è Sauber-Ferrari
35
7è Force India -Mercedes
20
8è Toro Rosso-Ferrari
17
9è Williams-Cosworth
4

LA PEL·LÍCULA DE LA CURSA

Sortida:
Hamilton surt millor que Webber i es posa davant. Cos a cos entre Vettel i Alonso pel tercer lloc, amb avantatge final per a l'alemany. Heidfeld i Di Resta es toquen i baixen al fons del grup. Alguersuari en diu bé i guanya dues posicions (catorzè). Button n'ha perdut dues (Sutil i Schumacher) i és novè.
Volta 6:
Hi ha només un segon entre Hamilton i Webber. Rere seu, Vettel i Alonso roden enganxats.
Volta 8:
Alonso passa Vettel i se situa tercer.
Volta 10:
Virolla de Vettel, que manté la quarta posició davant de Rosberg i Massa.
Volta 11:
Topada entre Heidfeld i Buemi.
Volta 12:
Massa supera Rosberg i inicia l'atac a Vettel. Hamilton és pressionat per Webber i Alonso.
Volta 14:
Webber i Rosberg fan el primer canvi de rodes. Dues voltes després s'aturaran Hamilton, Alonso i Vettel. Webber precedeix Hamilton i Alonso.
Volta 17:
Aturada a boxs de Massa, que supera Vettel en el box.
Volta 23:
Alguersuari, que va a dues aturades, fa la primera quan era onzè. En la volta següent ho farà Button. Virolla de Schumacher.
Voltes 30 a 32:
Segon canvi de rodes de Webber, Hamilton i Alonso. Hamilton surt amb empenta i avança Webber en la pista. Alonso també supera en l'aturada el pilot de Red Bull.
Volta 35:
Button avança Rosberg (sisè) però en la volta següent abandona amb problemes hidràulics.
Voltes 40 i 41:
Segona aturada a boxs de Massa i Vettel, sense canvis de posició.
Volta 43:
Segona aturada d'Alguersuari.
Volta 50:
Els cinc primers s'han de tornar a aturar per muntar els pneumàtics durs. L'operació serà fonamental per al resultat.
Volta 51:
S'atura Hamilton. Alonso esperarà dues voltes més i perd temps a la pista.
Volta 56:
Webber fa l'última visita al box.
Volta 59:
Massa i Vettel han esperat al límit per fer la tercera aturada. La fan conjuntament i l'alemany surt del carril dels boxs davant del brasiler.
Volta 60:
Hamilton guanya la cursa. Creuada la meta, Alonso atura el Ferrari (sense gasolina) i completa la volta enfilat al cotxe de Webber.

Alonso no acaba la volta de desacceleració

Un cop creuada la línia de meta, Alonso va rebre un missatge per ràdio en què el seu l'equip li deia que aturés el cotxe a la volta de desacceleració, per la possibilitat que no li quedés prou gasolina. Lògicament, l'asturià va obeir i va arribar al parc tancat de sota el podi com a passatger del cotxe de Mark Webber, una imatge que feia molts anys que no es veia. Aquesta precaució va permetre mantenir dins el dipòsit del Ferrari un mínim d'un litre de gasolina, el mínim que requereixen reglamentàriament els controladors tècnics per analitzar el combustible després de la cursa. Amb una quantitat menor, Alonso hauria estat desqualificat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)