NOTES DE TAST
LLUÍS VERT
Alerta màxima
Ha estat fer-se mal Valentino i començar a veure tots els defectes al format actual de Moto GP. L'italià, com els grans actors, es menjava ell sol la càmera i ara, quan no hi és, ens adonem de com n'és de gran, la seva ombra. No sé a vosaltres, però a mi cada vegada em sembla més urgent que hi trobin una solució. Moto GP, com la coneixem avui, és l'agonia sobre rodes. I això no ho pot maquillar ni tan sols la suposada il·lusió que ens pugui fer que dos dels nostres es juguin el títol. A Lorenzo, pel seu historial i amb el vostre permís, el considero un dels nostres. Aclareixo.
Ara fa pocs mesos dèiem que no podia estar gaire bé de salut un campionat de Moto GP que no era capaç d'oferir un manillar a Elias. Compte, que no és pas un qualsevol, el manresà, i que pocs com ell podran explicar als néts que un dia van ensenyar l'esquena al gran Valentino Rossi. Aquells primers símptomes ja s'han manifestat amb tota la cruesa i al Circuit ens hem adonat de l'autèntica gravetat de les lesions. Veient la comitiva de prejubilats, aprenents i lesionats que ajuden a donar forma a la graella de Moto GP, només podem parlar del principi de l'agonia. Agonia? Ostres, voleu provar-ho, de buscar una paraula més adient? Podríem fer broma i parlar de la xicana mòbil en què han convertit la moto de Valentino, posant-la en mans d'un respectable treballador de Yamaha. I recordar-ho com una anècdota. Però no. Aquest episodi ens ensenya on som i què tenim. Moto GP, si vol ser, ha de posar el cronòmetre a zero. O no serà. L'aparador tecnològic, el laboratori de les marques, el campionat de campionats ja ha tocat sostre. Gràcies per tot, reis de la tecnologia, però ara volem tornar a veure curses de veritat com les d'abans.
Si heu estat capaços d'inventar quelcom tan excitant com Moto 2, heu de tenir prou valor per reorientar la màxima categoria, fent-la més competitiva perquè sigui més humana. I no cal que siguin més de quaranta. Amb, posem-hi, de vint-i-cinc a trenta motos ja podríem tenir una cosa arregladeta. I que a cada revolt es barallin per un pam d'asfalt. Volta rere volta, com ha de ser.