Opinió

Red Bull també s'equivoca

Sense el mal càlcul de la gasolina, Vettel ja dependria d'ell per ser campió a Austin

No poques vegades m'he tret el barret davant el genial Adrian Newey, un enginyer amb recursos, vocació irrefrenable pel treball i enginy, justament allò que defineix l'enginyeria. A Red Bull ha trobat el lloc ideal on expressar el seu talent buscant totes les escletxes possibles dels reglaments tècnics per fer millors els seus monoplaces amb idees que –hagin estat declarades legals o no– no se'ls han acudit als altres. Gràcies a Newey, i també a l'agilitat de reflexos de l'equip Red Bull, Sebastian Vettel ha passat de fer podis amb dificultat –en la part central del campionat– a encadenar victòries amb naturalitat.

Vist com va transcórrer diumenge el GP d'Abu Dhabi, hi ha pocs dubtes que la seva sèrie de triomf ja seria de cinc seguits. Amb Hamilton fora de cursa per l'habitual traïció mecànica, si Alonso va ser capaç d'arribar a segon, Vettel hauria pogut guanyar amb una mà i ara estaria preparant el primer match ball pel títol a Austin i, en canvi, continua tenint tota la feina per fer. I aquest cop la culpa és de l'equip que tan bé ho sol fer tot. Que amb tant en joc, Red Bull deixés Vettel sense gasolina per la mostra preceptiva després de la Q3 no té excusa. Els especialistes xifren en 2,75 kg per volta el consum de carburant a Abu Dhabi i l'efecte del pes, en 0,4 segons per cada 10 kg de més. Seguint aquest model teòric –tots els equips l'observen– quatre kg més de pes –els necessaris per completar la volta de desacceleració i facilitar la mostra de carburant–, haurien costat a Vettel 0,16 segons potser hauria perdut una, dues o tres posicions –potser cap– perquè Maldonado, Räikkönen i Button estaven en aquesta franja rere l'alemany, però sempre hauria sortit al davant d'Alonso. L'error és gruixut, perquè no és filar prim i equivocar-se, sinó un mal càlcul espectacular. Filar prim hauria estat que Vettel s'hagués aturat per poder oferir la mostra –com Lewis Hamilton al Circuit de Catalunya aquest mateix any–, però ni això va salvar. Les coses com siguin, a Ferrari aquestes petits desastres ja no passen.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)