Fòbia a la velocitat, gas a fons
En el ciclisme modern es cuiden tots els detalls. En els últims anys la tecnologia ha irromput amb tota la seva potència. Bicicletes d'última generació, túnels del vent per l'aerodinàmica dels ciclistes en les contrarellotges, alimentació cuidada sobre manera. Màxima professionalització per no deixar res a l'atzar. Tot al servei del ciclista, que és qui acaba de rematar la feina. A França fa molts anys que busquen un successor de Bernard Hinault i Laurent Fignon (5 i 2 Tours, respectivament, a finals dels 70 i inicis dels 80). L'última promesa dels bleus és Thibaut Pinot, professional des del 2010, desè al Tour del 2012. Aquest any es va retirar a la ronda francesa i aquests dies competeix a la Vuelta. El cap de files de la Française des Jeux es defensa molt bé en tots els terrenys –és un gran escalador–, menys un. Es bloqueja en els descensos. En l'últim Tour va fer una baixada catastròfica del coll de Pailhères, als Pirineus. Va arribar a més de sis minuts de Chris Froome en aquella etapa i va ensorrar totes les seves opcions a la general. No es tractava d'un descens tècnic però el problema de Pinot és que té fòbia a la velocitat provocada per una caiguda fa més de sis anys, quan era júnior. Queda literalment paralitzat i psicològicament indefens. Es tracta de trobar un antídot i el seu director Marc Madiot n'ha localitzat un. Pinot farà durant quinze dies a l'octubre un curs de pilotatge al circuit de Magny Cours. Ho farà amb un cotxe que pot arribar fins als 190 km/h al costat de l'expilot francès Max Mamers. La iniciació la farà amb instructor però acabarà pilotant sol. Es tracta de treballar amb la velocitat, d'habituar-se a veure venir els obstacles quan vas ràpid, d'acostumar-se a la vibració que es produeix en un circuit. Madiot també va pensar en l'esquí per millorar les trajectòries en els descensos, però hi havia massa risc de lesions. Pinot té fòbia a la velocitat. Doncs gas a fons. Una nova volta de rosca d'un esport veloç.