Viatge a la profunditat
té al cap
els seus cinquens Jocs
De vegades, per ressorgir s'ha de tocar fons. Baixar a la profunditat per veure d'on véns, on ets i cap on vols anar. Michael Phelps és segurament el millor nedador de la història. Va anunciar la seva retirada després dels Jocs de Londres. El 2014 va decidir tornar, però el van arrestar per excés de velocitat i per conduir begut. Fins i tot va ingressar en una clínica de rehabilitació durant 45 dies. Des de llavors, només té al cap els seus cinquens Jocs. Va tocar fons i ha introduït canvis per afrontar aquest nou repte. Ha deixat la seva Baltimore natal per entrenar-se en un àmbit més rural als afores de Phoenix. I ha deixat el seu patrocinador de sempre (Speedo) per crear la seva pròpia marca, juntament amb un empresa francesa fundada fa setanta anys pel famós explorador Jacques Cousteau. Aqualung va ser creada el 1946 perquè Cousteau volia trobar la manera de revolucionar els equips de busseig i l'enfocament de l'exploració submarina. El 1998 va néixer la seva filial Aqua Sphere, dedicada al material de piscina. No tenien cap altra ambició que fabricar les seves pròpies ulleres i arribar a una petita audiència d'entusiastes, lluny dels gegants de la indústria com Arena i Speedo. Però ara han fet un pas més amb la contractació de Michael Phelps. El nedador nord-americà s'ha implicat en tota la cadena de producció, desenvolupant amb enginyers teixits més flexibles i fent de banc de proves de la marca MP (la idea és comercialitzar els productes més enllà de la retirada de Phelps com ho està fent Nike amb MJ, Michael Jordan). Dimecres passat es va presentar en societat el material de la marca francesa que farà servir Phelps des d'ara i fins a Rio. Un material inspirat en el viatge a la profunditat de Cousteau, un revolucionari en l'estudi del fons submarí. Ara Phelps també s'ha submergit en la profunditat per explotar al màxim els seus coneixements en l'elaboració de banyadors, casquets i ulleres. L'objectiu s'ho val. Ampliar el botí de 18 ors olímpics.