Barça

Els acords de la sessió ordinària de la junta directiva del Barça

La junta direc­tiva del Barça, reu­nida en sessió ordinària a l’Aba­dia de Mont­ser­rat, ha trac­tat diver­ses qüesti­ons i el club n’ha fet un comu­ni­cat expli­cant-ne els punts.

En pri­mer lloc ha apro­vat el nome­na­ment de David Carabén com a Comis­si­o­nat pel 125è ani­ver­sari del Club, amb l’objec­tiu d’arti­cu­lar i ela­bo­rar el marc con­cep­tual de la cele­bració d’aquesta impor­tant efemèride i de defi­nir i impul­sar les acci­ons necessàries que se’n deri­vin. “És un immens orgull i una gran res­pon­sa­bi­li­tat accep­tar aquest encàrrec del Club que porto al cor i a la vegada una opor­tu­ni­tat per expli­car arreu tot allò que dona sen­tit al ‘més que un club’, la seva iden­ti­tat espor­tiva, ins­ti­tu­ci­o­nal, social i simbòlica”, ha indi­cat Carabén, lli­cen­ciat en Ciències Polítiques, can­tant, gui­tar­rista i com­po­si­tor del grup musi­cal Mis­hima.

En la sessió, la Junta Direc­tiva ha apro­vat la cre­ació de la Comissió de la Memòria Històrica del FC Bar­ce­lona, amb l’objec­tiu de recu­pe­rar, estu­diar i pro­mo­ci­o­nar la dimensió espor­tiva, social i democràtica de l’enti­tat a través de la seva història, un dels motors del més que un club, per tots els canals que ens per­me­ten les tec­no­lo­gies dels nos­tres dies. La Comissió, pre­si­dida per la vice­pre­si­denta ins­ti­tu­ci­o­nal Elena Fort, i que comp­tarà amb l’assistència de repre­sen­tants del Museu i del Cen­tre de Docu­men­tació i Estu­dis del FC Bar­ce­lona, estarà for­mada ini­ci­al­ment, amb la pos­si­bi­li­tat de noves incor­po­ra­ci­ons en les pro­pe­res set­ma­nes, per les per­so­nes següents: Josep Maria Solé i Sabaté, Xavier Gar­cia Luque, Car­les Viñas i Josep Bobé.

D’altra banda, el FC Bar­ce­lona i l’Aba­dia de Mont­ser­rat han sig­nat un nou acord de col·labo­ració que unirà les dues enti­tats fins al 2025 amb l’objec­tiu de tre­ba­llar con­jun­ta­ment per al desen­vo­lu­pa­ment d’acci­ons de com­me­mo­ració del Mil·lenari del Mones­tir de Mont­ser­rat (1025 – 2025), un pro­jecte que cele­brarà els mil anys de l’Aba­dia i que recor­darà l’emblemàtica data en què l’abat Oliba, abat de Ripoll i bisbe de Vic, va fun­dar el mones­tir de Mont­ser­rat.

Les deman­des de la Con­fe­de­ració Mun­dial de Penyes

Final­ment, el club també ha infor­mat de les dues deman­des judi­ci­als que la Con­fe­de­ració Mun­dial de Penyes ha pre­sen­tat con­tra el club blau­grana: “Aques­tes deman­des estan en tra­mi­tació davant els Jut­jats de Bar­ce­lona i com­por­ten una bel·ligerància sense pre­ce­dents con­tra el Club per part d’una asso­ci­ació penyística. L’Àrea Legal pro­ce­dirà a con­tes­tar i opo­sar-se a les pre­ten­si­ons de la Con­fe­de­ració, atès que s’entén que aquesta actua en interès propi i només per­se­gueix man­te­nir el seu poder i con­trol sobre les penyes. En aquest sen­tit, les recla­ma­ci­ons de la Con­fe­de­ració van en per­ju­dici de tot el col·lec­tiu penyístic en inten­tar impe­dir la relació directa d’aques­tes amb el Club, així com la pres­tació d’un millor ser­vei per a totes per part del Depar­ta­ment de Penyes del Club.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.