Atletisme

ATLETISME

CAMPIONAT DE CATALUNYA EN PISTA COBERTA

El campionat català arriba tard i retallat

La federació va haver de canviar les dates inicials i va tenir una reducció del pressupost

La pri­mera cam­pa­nya de pista coberta a Saba­dell havia de tenir un dels seus punts més àlgids amb el cam­pi­o­nat de Cata­lu­nya abso­lut, que després d'anys de penúries al Palau Firal del Vi de Vila­franca del Penedès podia per fi aple­gar els seus millors atle­tes en una ins­tal·lació en con­di­ci­ons. Al prin­cipi de curs es va anun­ciar l'orga­nit­zació per al mes de febrer d'un cam­pi­o­nat de Cata­lu­nya obert, un míting amb la presència d'alguns dels millors espe­ci­a­lis­tes esta­tals. Una festa grossa per inau­gu­rar tota una joia arqui­tectònica. El 26 de setem­bre pas­sat ja es va fer la inau­gu­ració ins­ti­tu­ci­o­nal amb tots els honors, amb la presència de l'ales­ho­res pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat José Mon­ti­lla, i el cam­pi­o­nat català havia de ser la gran estrena espor­tiva. L'objec­tiu ini­cial, però, s'ha vist clara­ment reduït per dos motius, el calen­dari i el pres­su­post. La ubi­cació ideal era abans del cam­pi­o­nat esta­tal (el 19 i 20 de febrer), una opor­tu­ni­tat per acon­se­guir grans regis­tres abans de les dues cites més impor­tants del curs, el mateix cam­pi­o­nat d'Espa­nya i l'euro­peu de París. Però el cam­pi­o­nat no es va poder dis­pu­tar quan tocava i ha que­dat situat a mit­jan mes de març, a les aca­ba­lles de la cam­pa­nya hiver­nal i quan alguns atle­tes ja han abai­xat la per­si­ana. Així, no seran a Saba­dell ni Marc Orozco (400 m) ni Jack­son Quiñónez (60 m tan­ques), els dos únics atle­tes cata­lans que van com­pe­tir el cap de set­mana pas­sat en l'euro­peu de París.

L'altre gran fac­tor que ha influït nega­ti­va­ment en el cam­pi­o­nat és l'econòmic. «Des de la secre­ta­ria gene­ral de l'Esport ja ens van adver­tir de les reta­lla­des. Rebem un 21% menys de sub­venció, el que suposa uns 200.000 euros menys. Així, és evi­dent que no paga­rem cap atleta per venir», va expli­car Josep Maria Anten­tas, el vice­pre­si­dent. Amb tot, des de la fede­ració han fet un esforç i com pas­sava en les altres espe­ci­a­li­tats –cros, marxa i pista a l'aire lliure– hi haurà pre­mis per al campió (300 euros) i sub­campió (150), a més de sis pre­mis extra­or­di­na­ris de 500 euros per les tres millors mar­ques mas­cu­li­nes i feme­ni­nes, segons la taula inter­na­ci­o­nal.

Grans atle­tes, mal­grat tot.

Tot i la reta­llada, hi ha dos atle­tes inter­na­ci­o­nals forans que han vol­gut com­pe­tir a Saba­dell, el velo­cista valencià Ivan Moc­holí i la mig­fon­dista ara­go­nesa Elian Periz. A pesar de les bai­xes d'Orozco i Quiñónez, hi haurà alguns grans noms de l'atle­tisme català, com la sal­ta­dora de perxa Anna Pinero, que va que­dar a les por­tes de com­pe­tir en l'euro­peu. També des­taca la par­ti­ci­pació de Dídac Salas (perxa), Plácida Aza­hara Martínez (200), Mari Car­men González (800), Clàudia García (alçada), Marta Cot (perxa) i Débora Cal­ve­ras (tri­ple), tots ells meda­llis­tes en l'esta­tal de València. Tot i que gai­rebé no han fet pista coberta, un per lesió i l'altre perquè ha dis­pu­tat el cros, també figu­ren ins­crits en el cam­pi­o­nat Miquel Que­sada (800) i Àngel Mullera (3.000). La cita és diu­menge, en doble sessió de matí (de 11 a 2/4 de 2) i tarda (de 2/4 de 5 a 7).

Félix, en llargada i tanques, però sense octatló

L'actuació de l'atleta del FC Barcelona de proves combinades Agustí Félix, en 60 m tanques i llargada, serà una de les atraccions del campionat. El campió estatal d'heptatló no va poder entrar en la selecció de l'europeu de París d'un pèl després d'acreditar un gran registre de 5.748 punts a València i a Sabadell tindrà l'oportunitat de donar la temporada per acabada. Félix, però, també ha estat víctima de la retallada pressupostària. L'atleta blaugrana volia aprofitar el seu esplèndid moment de forma per organitzar una octatló i intentar atacar el rècord estatal (6252 punts), en poder d'Antonio Peñalver des del 1988. «Penso que estava en disposició de fer uns 6.500 punts. Ja tinc una edat i no sé si tornaré a estar en tan bona forma, però des de la federació li van dir al meu entrenador que no hi havia diners», es va lamentar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.