Fórmula 1

Leclerc fa la ‘pole’, la vuitena de l’any, davant els aficionats de Ferrari

Verstappen és el segon més ràpid, però per la sanció sortirà setè en el GP d’Itàlia

Char­les Leclerc ha sigut el més ràpid en la qua­li­fi­cació i en una gran volta d’1:20.161 ha acon­se­guit la posició pre­fe­rent davant els afi­ci­o­nats de Fer­rari, a casa seva en el GP d’Itàlia que es dis­puta en el cir­cuit de Monza. El mone­gasc, que ha acon­se­guit la vui­tena pole de la tem­po­rada, ha superat per gai­rebé una dècima i mitja el líder del mun­dial, Max Vers­tap­pen (Red Bull), que ha fet 1:20.306 i ha ocu­pat el segon lloc. El neer­landès està san­ci­o­nat amb cinc llocs per can­viar una part de l¡uni­tat de potència i sor­tirà des de la setena plaça.

Car­los Sainz (Fer­rari) ha fet el ter­cer temps amb 1:20.429, però també està san­ci­o­nat per can­viar mol­tes parts del motor i sor­tirà des del fons de la gra­e­lla. El neer­landès Nyck de Vries ha fet la ter­cera sessió d’entre­na­ments i la qua­li­fi­cació amb Willi­ams, ja que el tai­landès Ale­xan­der Albon ha estat baixa de dar­rera hora per una apen­di­ci­tis. Nyck de Vries ha pas­sat a la Q2 i ha fet el tretzè temps.

Este­ban Ocon (Alpine), i els dos pilots de Haas, Mick Schu­mac­her i Kevin Mag­nus­sen s’han afe­git en aquesta jor­nada a la llarga llista de pilots san­ci­o­nats –nou–, per fer can­vis en les seves uni­tats de potència.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.